New York! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu New York! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

New York!

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

21 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi Allemaal!

Hier weer een nieuw berichtje, ben net een dagje terug van 6 dagen NY en het was super! Wat ik als eerste zag toen ik aankwam op het vliegveld: de Ikea! Je kan er gewoon niet aan ontsnappen. Het weer was helaas niet zo goed.. Veel regen, wind en kou gehad, maar de laatste dag kwam het goed; we zagen gewoon de zon voor het eerst in 5 dagen! De reis begon goed; toen ik hier op het plaatselijke vliegveld aankwam had ik geen zitplaats voor mijn aansluitende vlucht; die was waarschijnlijk overboekt en ik zou in Houston horen of ik een plek had. Ik meteen gestrest natuurlijk haha, maar het kwam allemaal goed, snel een plek gescoord bij de balie toen ik aankwam. Het hostel waar we zaten was in Manhattan, we konden lopend naar het Empire state building en 50 meter van ons hostel zat al een subway dus al regende het hard we waren er zo. Toen Iona en ik aankwamen in het hostel wilden ze ons met 12 andere meisjes op een kamer plaatsen, maar daar had ik dus echt geen zin in! Gelukkig hadden we een kamer voor 4 geboekt, maar die bleken er niet te zijn en toen zijn we geëindigd op een 6 persoonskamer waar we alle dagen samen op de kamer hebben geslapen :) Ben vergeten er foto's van te maken, maar het was echt heel mooi: marmeren douches en alles net geschilderd en met lift, erg luxe voor 15 euro per nacht haha! We hebben veel gezien: de eerste dag bestond voornamelijk uit shoppen (net als de andere 4 dagen :) we zijn tenslotte met 2 vrouwen!) en zijn we naar Times square geweest. De volgende dag hadden we een NY pass gekocht en zijn we eerst met een boottocht meegeweest. Nou ben ik altijd een beetje zeeziek en toen we aankwamen bleek dat de boot waarop wij meegingen naar Liberty Island 3 uur duurde! Maar gelukkig wilde Iona continue fotoshoots houden en heb ik er geen last van gehad. Daarna zijn we naar Madamma Tousand geweest (daar was ik in NL nog nooit geweest) Wij vonden het best nep, heb er een paar foto's van opgezet, dan kunnen jullie zelf oordelen. En 's Avonds zijn we naar het Empire State building geweest, maar dat was een beetje een tegenvaller; je moet lang wachten en toen we eenmaal boven waren hadden we het binnen 3 minuten wel weer gezien. De dag erna zijn we naar Ground Zero geweest (niks gezien :( het is gewoon een bouwplaats met een hek eromheen)naar Wallstreet en naar Chinatown en de laatste dag zijn we naar de United Nations geweest voor een tour en naar Central park.We zijn elke avond lekker uit eten geweest in Little Italy en in Soho. Al vielen de "verplichte dingen" een beetje tegen, de stad,de buurtjes en de mensen zijn super! De terugreis redelijk stressvol want we moesten een heel parcours afleggen via 3 subways en een trein om bij het vliegveld te komen. Veel gehaast en het mooie was nog dat ik gestrest was omdat ik om 7.00 uur vloog (we waren wel om 4.00 uur vertrokken, maar je weet het niet he!) Gelukkig hadden we de trein nog net gehaald, kijkt Iona op haar ticket welke terminal ze naartoe moet, ziet ze dat ze niet om 8.30 vliegt maar om 6.20 uur! Toen waren we allebei redelijk gestrest haha! Maar alles is goedgekomen en de vliegreis vanaf Denver naar Ontario was echt super; ik zat aan het raampje en er waren alleen maar bergen, meertjes en woestijn onder me, echt mooi. En het beste was dat toen ik aankwam het zonnetje scheen en het weer lekker 26 graden was, toen was ik weer helemaal happy! Einde van de week waarschijnlijk weer zwembadweer :) Verder is het laatste tripje nu ook ingevuld als Iona naar mij komt: we gaan naar San Diego en naar Vegas dus flink aan de bak voor school komend weekend om weer een beetje vooruit te werken!

Tot snel!

X

  • 22 Oktober 2009 - 06:45

    Esther:

    Leuk om te lezen hoe NY was! ik was erg benieuwd hoe je het zou hebben! Wel jammer dat de verplichte dingen tegenvallen, maar gelukkig heb je het erg naar je zin gehad!! Laat de andere tripjes maar komen zou ik zeggen!
    xxx

  • 22 Oktober 2009 - 07:14

    Marco:

    Jij bent ondertussen dus ook al gewend aan het stressvolle leven van de Amerikanen :)

    Een kamer met 12 mensen is niet zo succesvol, weet ik uit mijn Stockholmverleden. Iedereen die rond een andere tijd wakker wordt/ gaat slapen.. niet echt relaxed. Maar met zijn 2en een zes persoonskamer is luxe inderdaad.

    Nog een weekje en dan zet ik pap en mam op het vliegveld, kijken of dat voor hun ook stressvolle situaties oplevert.

    Have fun!

  • 22 Oktober 2009 - 09:08

    Esther:

    Foto's zijn gaaf om te zien!! Ik moest erg lachen om die foto met James Bond! UN lijkt me ook gaaf om gezien te hebben. xx

  • 22 Oktober 2009 - 10:23

    Marijke Vissers:

    Hallo Anja
    Leuke foto`s geniet ervan dat je dat allemaal meemaakt zeg!Het lijkt wel of het bij jou nooit op rolletjes kan lopen.Maar het is toch weer allemaal goed gekomen gelukkig.Ik ben trots op je dat je het toch allemaal geregeld krijgt.Nu weer met beiden benen op de grond en weer even studeren tot de volgende trip.Gezellig om die reisverslagen van jou te lezen.Groetjes tante Marijke

  • 22 Oktober 2009 - 14:38

    Bo:

    Heeee Anja!!!

    Wha ZO cool dat je gewoon in NY bent geweest! Je ziet er ook goed uit op de foto's! Ennnn nu de hamvraag: heb je nog een shirtje kunnen vinden?! :D :D Haha, ben benieuwd!!
    Hmmm en je gaat ook nog naar Vegas.. Wat een wereldreiziger ben je toch ;) Geniet maar weer lekker van het Californische zonnetje :D

    Liefs uit Groningen!

  • 23 Oktober 2009 - 08:14

    Marco:

    Coole foto's :) Was je alvast aan het wennen op de plaats van Obama?

  • 23 Oktober 2009 - 12:53

    Nicole:

    Hey,

    Echt gaaf om te lezen wat je allemaal hebt gezien en beleefd!
    Ik ben echt jaloers op je omdat het wel 1 grote vakantie lijkt voor je..
    Ik weet dat je ook hard moet studeren hoor:)
    Leuk dat je ook naar vegas gaat joh.
    Het is hier ook regenachtig en koud dus daar mag je niet over klagen:P
    Gelukkig nu weer lekker in het zonnetje.
    Geniet ervan zou ik zeggen!! Ik wacht vol jaloezie op je volgende verhaal.

    Groetjes Nicole


  • 24 Oktober 2009 - 19:55

    Loes Timmermans:

    hoi Anja het is altijd een feest om je stukjes te lezen en het is fijn dat je zo veel ziet en mee maakt dat dat allemaal kan met je school. Het is hier niet zo mooi weer,dus stuur het zonnetje maar deze kant op groetjes

  • 25 Oktober 2009 - 21:57

    Rian & Frank :

    Hoi Anja, of zal ik maar meteen zeggen ; America's next top model !
    je bent wel een plaatje zeg o de foto's, toevallig nog geen ""Kenn" aan de haak geslaan ?
    Lijkt me wel leuk , weer eens wat anders in de familie :-)
    Wij hebben net een feestweek achter de rug , zaterdagavond superleuk feest ( tenminste dat vonden wij zelf ) maandag lekker relaxen in sauna en vanaf donderdag tot vanmiddag naar Berlijn met de kids . Tja het is geen New-York, maar we hebben ons prima vermaakt met als hoogtepunt ; Jamie mocht op de foto met een verklede curry-würst :-)
    Hartelijk bedankt nog voor je kaart . hij kwam precies op de "feestdag" aan , erg leuk !
    Helaas is mijn post aan jou waarschijnlijk onderweg blijven steken , maar misschien komt het nog..
    Ik ga in ieder geval proberen of jullie pap en mam nog een heel klein gaatje in de koffer overhebben , misschien daar waar in eerste instantie de shag-builen gepland waren ;-)
    wel supergoed dat ze volhoudt .Ik wens je nog heel veel "reisplezier"
    en zeker ook met jullie pap en man, want ze hebben er zolang naar uitgekeken !
    groetjes van ons allemaal !

  • 26 Oktober 2009 - 09:08

    Ce:

    Nou je hebt wel alle hot spots gezien in die korte tijd ;)

    Ziet er erg gezellig uit allemaal! Zeker goed dat je ook naar de UN bent geweest. Als ik dat zo zie wil ik ook wel weer naar NY (zucht) Maarja Nieuw Zeeland valt vast ook niet tegen.
    tot skype!

  • 01 November 2009 - 18:51

    Oma:

    Hallo Anja,
    Hier gaat alles weer goed. Ik heb weer een hele druk week met veel allerzielen en allerheiligen.
    Heel veel plezier met pap en mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

California here I come!

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2010

Unie en laatste weekend met Iona

30 November 2009

Las Vegas

30 November 2009

San Diego!

27 November 2009

Santa Barbara

09 November 2009

San Francisco!
Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 52283

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: