de hectische dagen zijn over (hopelijk :)) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu de hectische dagen zijn over (hopelijk :)) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

de hectische dagen zijn over (hopelijk :))

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heey Iedereen!

Weer even een kleine update, donderdag heb ik helaas niet gehaald, want nadat ik hier in het uber schone en coole app was ingetrokken dacht ik even snel een reactie te plaatsen.. Helaas was de ANWB adapter het daar niet mee eens, hij weigerde de laptop stekker :( Dus toen ben ik hard gaan shoppen, want ik moest ook al die huisraad kopen.. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en is het hier echt m'n eigen plekje geworden als je dat kan zeggen met 4 mensen op elkaar gepropt! Het is erg interessant om de culturele verschillen op te merken; toen we in onze Amerikaanse gele schoolbus naar New Port Beach (OC) gingen, vroeg ik aan mijn roomie uit Hong Kong waarom ze zich onder een handdoek verstopte en een grote hoed ophad terwijl ik zat te bakken in de zon. Ze antwoorde dat mensen uit China op de blanken (wij dus) willen lijken en daarom nooit in de zon gaan?! Zo vreemd.. Vandaag de eerste poolday gehad, was erg relaxed, alsof je op vakantie bent :) Morgen gaan we ons officieel registreren voor de klassen (op zondag?!) en aangezien ze hier een raar systeem hanteren hoop ik dat ik leuke vakken heb. Het systeem is namelijk zo dat iedereen op de eerstejaars en de uitwisselingsstudenten na zijn vakken al heeft gekozen en dat er dus al klassen vol zijn.. De clou is dan dat je je gewoon inschrijft en naar die lessen gaat en gaat slijmen bij je leraar: Sir, I like your lessons SO much, I really need it to graduate.. Dus als er mensen binnen twee weken zeggen: Neuh, dat vak vind ik niks ik kap ermee, dat jij die plek dan krijgt. Snappen jullie het nog? Ik soms niet helemaal haha! Aangezien ik me heb ingeschreven voor 2 vakken die al vol zijn wordt het flink slijmen de komende 2 weken :)Verder zitten we hier op een mealplan, waarbij ik 12 maaltijden per week krijg van de unie en die zijn heel lekker, het is zelfs gezond :) De internationale studenten zijn soms een beetje apart, ik ben de enigste Nederlander en dus af en toe een beetje eenzaam als de Duitsers Duits gaan lullen en de Chinezen Chinees, maar moet zeggen dat het over het algemeen wel te doen is met de contacten hier al is het allemaal super oppervlakkig, maarja, dat is Amerika!

Anyway, ik ga tukken, want ik weet niet of het het weer is ofzo (35 a 40 graden elke dag) maar ben s avonds altijd vroeg moe haha!

X Anja

  • 30 Augustus 2009 - 06:49

    Anja Cornelissen:

    Oke, ik snap niet zo goed hoe ik op jullie berichtjes kan reageren dus doe ik het maar zo haha!

    Marco: ik heb het gevraagd van de loempia's aan Adrianna ( Engelse naam voor Suen Lee?! Maar ze kan niet koken want in Hong Kong is het eten super cheap haha! Hoe is het afgelopen met de zomerspelen? Alles oke gegaan, niet teveel geparty'd???

    Tante Loes: wat is jullie emailadres, dan kan ik af toe een mailtje sturen :)

    Nicole en Els: Nicole, je nivea cadeau kwam goed van pas, want tijd op te shoppen had ik tot 2 dagen geleden niet echt dus ben al door jouw vooraad begonnen :) Hoe is het verder op het logeerhuis? Blij als de vakantieperiode voorbij is? Nog een weekje :) Volhouden!!

  • 30 Augustus 2009 - 08:15

    Marco:

    Hmmm... jammer hoor, zo kom ik nooit achter het grote loempia geheim.
    De zomerspelen waren prima, wel redelijk gesloopt, maar dat hoort erbij. Kijk voor de gein maar eens op youtube, dan kan je ons liedje en toneel terugvinden.
    Ik heb mijn programma voor komende week even zitten doorkijken. De introductieweek hebben ze de 'intensieve week' genoemd. Daar zal dus weinig bijkomen in zitten. Ik moet in een simulatie met 7 andere studenten een adviesbureau opzetten en in een organisatie advies uitbrengen. Ook het financiele plaatje moeten we daarvoor rond zien te krijgen. Er zijn 21 mensen die deze master doen, dat zijn er eigenlijk wel meer dat verwacht. Ik hou je up to date hoe het allemaal verloopt, ik ga weer naar mijn laatste zomerspelencorvee.

  • 30 Augustus 2009 - 14:33

    Tante Loes:

    Hoi Anja
    leuk weer iets van je te horen. ik hoor dat het skypen nog wennen is. maar vanavond weer een kans. hier is ons mailadres wjtimmermans@home.nl.is er ook een adres waar ik ook een kaartje naar toe kan sturen.
    de groetjes en tot het volgende berichtje

  • 30 Augustus 2009 - 16:57

    Marijke Vissers:

    Hallo Anja,
    Dus geen vette hap om te eten Dus je ziet wel ze zijn toch een betere weg ingeslaan met het eten.
    Veel succes met het skypen vanavond. Groetjes tante Marijke

  • 01 September 2009 - 10:52

    Mandy:

    hoi anja

    ik wens je een hele mooie en fijne tijd daar en ik kijk elke week even op de site hoe het met je gaat.
    liefs je collega mandy

  • 02 September 2009 - 08:33

    Esther:

    Wat leuk om foto's te zien! Al was de virtuele tour ook leuk :)
    Nu ligt het voor eeuwig vast dat onze kussensloop mee is naar USA..
    spreek je snel weer
    liefs Esther

  • 02 September 2009 - 10:46

    Marijke Vissers:

    Hallo Anja,
    Leuk om te zien hoe je kamer eruit ziet.Is de kleding inloopkast voor jou alleen of deel je die met je kamergenoten.En kun je nu alvast niet beginnen met slijmen of besteed je de tijd om de omgeving te verkennen,het gaat je goed gr. tante Marijke

  • 03 September 2009 - 17:32

    Nicole:

    Hey,

    Ik ben blij om te lezen dat mijn nivea voorraad van pas kwam:)
    Foto's zien er leuk uit, vooral de bbq-place en de swimmingpool:)
    Komt vast goed met dat slijmen bij jou, haha.
    Succes met al die nationaliteiten daar!
    Ik ben blij te lezen dat het eten wel lekker is, niet onbelangrijk he:P

    Ik zal je adres even doorgeven op het logeerhuis dan kan els een kaartje sturen:)

    Groetjes....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

California here I come!

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2010

Unie en laatste weekend met Iona

30 November 2009

Las Vegas

30 November 2009

San Diego!

27 November 2009

Santa Barbara

09 November 2009

San Francisco!
Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 52279

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: