India here I come! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu India here I come! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

India here I come!

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

02 Maart 2013 | Sri Lanka, Colombo

Hoi Allemaal!

Over een uurtje komt de taxi mij ophalen om naar het vliegveld te gaan! Kriebels zijn aanwezig, maar alles is goed voorbereid dus het komt denk ik wel goed, al weet je het met India nooit :) Mijn backpack weegt maar 12 kg en is heel comfortabel en ik kan er nog wat dingetjes bijstoppen als dat nodig is, een magneet voor Marcha bijvoorbeeld haha. Ik heb ook een hotel en airport pick up geregeld en bevestigd gekregen via de mail dus ook dat zou goed moeten gaan. Verder heb ik besloten de reis andersom te maken, eerst maar niet teveel reizen, dus eerst naar Mammalapuram de dag na aankomst, is maar 2 uur bussen, ideaal! To be continued!

In Colombo alles goed afgesloten met veel leuke dingen de laatste tijd! Zo hadden we een teamdag van het werk waar we door de Dutch channels zijn gaan varen; dat zijn oude kanalen in Negombo, zo’n 30 km van Colombo vandaar die de Nederlanders hebben aangelegd om hun handelswaar via bootjes te vervoeren naar de stad. Verder hebben we nog met Jaco, mijn stagebegeleider, Rene een collega (met wie ik ook Adams peak heb beklommen) en Wieke, de ambassadeur een rondje gekanood. Het was hilarisch! Ik zat met Rene in een kano en ik zat voorin. We waren nog niet weg of ik had al een peddel tegen mijn hoofd haha. Daarna rustig gekanood over de rivier, komen we langs een opening naar de zee. Dus Rene en ik dwars door de branding in onze kano… Ik had niet helemaal door dat als je voorin zit, dat niet de meest gunstige plek is, dus kreeg telkens hele golven in mn gezicht en mijn stoel was een soort badkuip geworden :)

Verder ben ik deze week met collega Anja en haar man Hiran sjiek uiteten geweest bij een restaurant waar vroeger een president woonde, die daar vervolgens op de trap is doodgeschoten. Wij natuurlijk op de foto op die trap :) Het speciale aan de avond was, dat we in sari gingen! Voor mij een hele experience! Wordt er even 6 meter stof om je heen gewikkeld, het resultaat mocht er best zijn! Al moet ik wel zeggen dat het niet echt relaxed is als je dus uiteten bent geweest, als je vol zit en de sari heel strak zit is het toch wat minder, dus bij thuiskomt alle pinnen eruit en ademen maar! De foto’s waren helaas niet zo goed gelukt..

En, ik heb deze week met Marieke gemeet! Ik kreeg een dagje extra vrij en ben die dag met tuk tuk, express snelweg bus en tuk tuk naar Mariek gereist in Hikkaduwa. Beetje vergist in de reistijd, ik deed er uiteindelijk 3,5 uur over om er te komen en 3 uur terug pfff. Op de heenweg had ik van Galle naar Hikkaduwa een tuk tuk genomen. Ik wist niet helemaal meer hoeveel het was, en niemand wilde zakken onder de 750 roepie dus ik dacht oplichters! Vond ik toch een meter tuk tuk! Dus ik dacht haha, nou zal je zien dat het veel goedkoper is… Uiteindelijk was ik zonder omrijden 800 roepie kwijt :) Toch ff verkeerd ingeschat. Om die kostenpost weer goed te maken, de lokale bus terug gepakt, kostte maar 40 roepie!! Kijk daar houd ik van! En moet toch eens in mijn eentje met de lokale bus dacht ik zo. In India moet ik dat straks ook. Maar was allemaal goed gegaan, buiten het feit dat ik mega verbrand was, wat me hier eigenlijk nooit gebeurd. In India ben ik van top tot teen gekleed dus dat zal daar niet gebeuren :)

Nou, ik ga even de laatste dingetjes doen,

X Anja


  • 03 Maart 2013 - 20:50

    Marco:

    Enjoy Sister!

  • 03 Maart 2013 - 22:18

    Marcha:

    Hoi Anja.
    Ik lees net toevallig dat je gaat vertrekken naar India en dat je nog wat ruimte hebt in je bagage (SUPER).
    Heel goede reis en heel veel plezier. Ik blijf je volgen. Jouw foto met sari is echt mooi staat je goed trouwens.
    Geniet van alles wat je nog gaat ondernemen.
    Ben erg benieuwd hoe het in India is maar vooral de Malediven wat ook nog steeds bij ons op ons verlanglijstje staat.Echt te gek.Wanneer ga je daar naar toe?
    Liefs Marcha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Stage lopen in Sri Lanka!

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2013

India zit erop!

02 Maart 2013

India here I come!

12 Februari 2013

Bijna toe aan de volgende uitdaging: de solo-trip

08 Januari 2013

Het is al januari!

27 November 2012

Update vanuit Colombo!
Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 52284

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: