Al 2 maanden in Sri Lanka! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Al 2 maanden in Sri Lanka! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Al 2 maanden in Sri Lanka!

Blijf op de hoogte en volg Anja

28 Oktober 2012 | Sri Lanka, Colombo

Hoi Allemaal!

Foto's zijn geüpload dus tijd voor het bijbehorende verslagje :)
2 weken geleden kwam Ton voor 9 dagen naar Sri Lanka, mijn eerste bezoeker ;) Wat echt super leuk was! Ik heb een deel van de trip die ik met mijn collega heb gedaan herhaald alleen nu met de trein, een echte aanrader! De trein is echt hilarisch, de wagons stuiteren echt als een malle op en neer. Het duurde 5x voor ik een scherpe foto had gemaakt, omdat hij vanwege het stuiteren niet scherp kon stellen haha. Verder springt iedereen de al rijdende trein in, net als dat ze doen bij de bus en als de trein vol is hangen ze gewoon aan het deurportier (maak ik nog wel een keer een foto van). De deuren en ramen van de trein staan ook altijd open dus je kan maar naar buiten hangen. Ik vond het kortom echt een fantastisch vervoersmiddel, het enige wat alleen niet aan te raden is, is de 3e klasse. Omdat we dachten dat dat sneller zou zijn, not! hadden we die trein genomen. Wij waren DE attractie in de trein haha, alle voorgaande ervaringen waren er niks bij. Tegenover me zat toch een vies mannetje bah, die zat allemaal zijn lippen af te likken terwijl hij mij aankeek iehh! En als dat de enige man was alla, maar alle mannen in de trein zaten me verlekkerd aan te kijken, terwijl ik een lange broek en shirt aanhad... Wat is daarvan heb geleerd is dat ik dus nooit in mijn eentje met de derde klasse ga reizen, dan kom ik er namelijk niet ongeschonden uit :/ Toen ik het ook aan lokale collega's vertelde zeiden ze meteen: "je moet niet met de 3e klasse reizen, dat doen wij ook niet!" Nou dat is dus duidelijk! De prijs wees daar ook wel op: voor 100 km 50 cent betaald! Wel lekker cheap ;)

Ton en ik zijn niet naar de theeplantages geweest helaas, de treinkaartjes waren al 5 dagen van tevoren uitverkocht.. Wel een dagje naar Kandy geweest, de culturele hoofdstad. Daar voor Ton een tourguide gefixt in de tempel en de dag erna naar de botanische tuin geweest. Helaas was het niet helemaal het juiste seizoen, dus veel groen en weinig kleur. Wel hele goede curries op daar :) Doordat we een stoptreintje naar het olifantenweeshuis hadden genomen hadden we de olifanten gemist, maar de dag erna hebben we ze de hele ochtend bekeken, blijft leuk!

Terug in Colombo heb ik 1,5 dag gewerkt en toen zijn we naar Galle geweest naar het Nederlandse fort daar wat helemaal gerestaureerd is, blijft ook leuk :) Erg leuk hotel hadden we daar dus indien mogelijk neem ik pap en mam daar ook mee naartoe als ze hier zijn. De dag erna zijn we naar Unawatuna geweest, een naastgelegen strand wat erg toeristisch is. Na de tsunami in 2004 hebben alle hoteleigenaren besloten hun hotel op het strand weg te zetten, wat niet erg snugger is, want bij het minste of geringste van natuurgeweld is de kans erg groot dat het zand zo wegspoelt onder de hotels vandaan. Desalniettemin was het heerlijk weer en hebben we heerlijk gezwommen en gechilld daar. Wat nog wel een culinaire experience was: een slechte, was dat ik ergens had zien staan dat ze bruchetta hadden. Dus ik zo: Ja, die wil ik! Ton had er ook zin in dus wij 2 bruchetta besteld. Komen ze aan met slappe boterhammen met tomatensaus en plakken harde uitgedroogde kaas, iehh! Naderhand zeiden zowel lokale mensen als expats tegen me dat je hier nooit iets zo specifiek westers moet bestellen, is nooit goed haha. Dat weten we nu dus!

Op stage was het afgelopen 2 weken erg druk wat ik fijn vind, gaan de lange dagen lekker snel voorbij! Verder een paper voor school geschreven vrijdag voor mn laatste vak, dus nu duimen dat ik het een beetje fatsoenlijk heb gedaan. Ga iig deze week beginnen met de thesis, niet onbelangrijk ;)

Dit weekend zou ik een weekendje naar Hikkaduwa gaan, 15 km van Galle vandaan. Eerst na de paper vrijdag gaan stappen met Anu en een vriendin van haar Radika. Was weer erg leuk, stappen is hier goed te doen :D Helaas moest ik er 4 uur later alweer eruit om naar het strand van Hikkaduwa te gaan en verslaap ik me natuurlijk.. Dus als een gek in een tuk tuk daar naartoe gesjeesd waarna bleek dat Ilka ook nog 2 mannelijke collega's had meegevraagd wat prima was. Ze werken net als haar bij de Europese Delegatie hier en hadden veel interessante verhalen over werk, EU en voorgaande reisbestemmingen voor hun werk. Gelukkig hadden we zaterdag goed weer en Hikkaduwa is echt 10 x beter dan Unawatuna, veel ruimer opgezet. Hotel was 9 euro p.p per nacht, maar dat was dan ook wel duidelijk haha (hier neem ik pap en mam dus NIET mee naartoe :p) De dag erna was het regen regen regen en besloten we eerder terug te gaan, omdat het maandag ook zou regenen (vrije dag vanwege poya). De jongens Galle fort geshowd en gisterenavond bij hun in hun fancy 2000$ appartement film gekeken en thais eten besteld. Hun appartementencomplex is echt uber de luxe, bijna alle ambassades plaatsen daar hun mensen.. Niet verkeerd! Net nog lekker gaan high tea'en met Ilka en Jean Gustave bij Galle Face Hotel, een oud koloniaal hotel hier. Dat was echt het grootste buffet van high tea wat ik ooit had gezien! Wel 15 meter aan eten en koks :) Voor een mooie prijs van 1200 roepie = 7,20€ p.p. Deze mooie prijs was deels aan Jean Gustave te danken: omdat hij hier als "diplomaat" is heeft hij een kaart uitgegeven door de Sri Lankaanse overheid die hem vrijstelling van belasting geeft, waar Ilka en ik dus mooi van meeprofiteren :) Zulke vrienden moet je hebben haha. Jean Gustave is hier net als mij al 2 maanden maar is nog niet op veel plekken geweest, dus ga hem het food court, dutch hospital e.d. showen beginnende met cocktails woensdagavond! Ben door al dat gereis en lekkere eten wel aangekomen dus komende week veel naar de sportschool om weer in shape te komen ;)

Al met al dus alleen maar positieve verhalen op dit moment, wat ook wel eens fijn is ;)

Tot skypes/ mails en wats app!

X Anja


  • 28 Oktober 2012 - 14:19

    Wendy:

    hoi lieve anja

    heeft u onze kaart ontvange wij die vaan u wel met de olifant zo als u beloofd had we missen u op de steunpunt gaat alles goed met u ?
    kus wen

  • 01 November 2012 - 09:24

    Anja:

    Hi Wendy,
    Nee jullie kaart is nog niet binnen. Kan soms wat langer duren hier ;) Ben benieuwd!
    Groetjes Anja

  • 02 November 2012 - 23:32

    Loes:

    hallo Anja
    ben blij dat het daar goed gaat en dat je het er naar je zin hebt je foto's zijn ook mooi om te zie en je verhalen zijn zo als altijd een genod om te lezen
    groetjes


  • 07 November 2012 - 10:11

    Marijke Vissers:

    Heerlijk Anja om je verhalen te lezen,fijn dat het nu erg goed met je gaat.
    Het is altijd even zoeken voor ik je gevonden heb,hoor van je moeder ook af en toe wat.
    Ik blijf dus wel op de hoogte.
    groetjes uit Dongen.
    Tante Marijke

  • 07 November 2012 - 10:11

    Marijke Vissers:

    Heerlijk Anja om je verhalen te lezen,fijn dat het nu erg goed met je gaat.
    Het is altijd even zoeken voor ik je gevonden heb,hoor van je moeder ook af en toe wat.
    Ik blijf dus wel op de hoogte.
    groetjes uit Dongen.
    Tante Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Stage lopen in Sri Lanka!

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2013

India zit erop!

02 Maart 2013

India here I come!

12 Februari 2013

Bijna toe aan de volgende uitdaging: de solo-trip

08 Januari 2013

Het is al januari!

27 November 2012

Update vanuit Colombo!
Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 52277

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: