Afrojack en meer.. - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Afrojack en meer.. - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Afrojack en meer..

Blijf op de hoogte en volg Anja

08 Oktober 2012 | Sri Lanka, Colombo

Hoi Allemaal!

De foto's zijn ge-upload en ik heb een buikgriepje en dus niks te doen, dus klaar om het verslag te typen! Allereerst had ik natuurlijk afgelopen zaterdag het concert van Afrojack op het Sunburn festival wat super cool was! Zoals op de foto's te zien was, was het erg warm, het zweet loopt letterlijk van je af, bah! Eerst bij mij ingedronken met Anu, een vriendin van me en wat stapvrienden (ben pas 1 keer gaan stappen maar meteen vrienden opgedaan ;)) daarna naar het festival, wat achter mijn gym bleek te zijn. De dj voor Afrojack, Bobby Brown was ook erg goed en de mensen met wie ik was wilden vooraan staan dus zo geschiede! Toen Afrojack kwam stond ik een meter of 8 van hem vandaan dus ook al wilde hij niet langs de ambassade komen (nooit reactie van hem terug gehad die stakker ;)) ik kon hem van dichtbij toch goed zien, vooral toen ik tot 2 keer toe op de schouders van een van de gasten werd gezet wat ik best eng vond zo hoog!

Verder werden we vrijdag op pannenkoeken getrakteerd door Jaco, mijn stagebegeleider. Heerlijk versgebakken met fruit jam jam. Toen ik de dag ervoor aan een collega vroeg of hij er ook zin in had gaf hij aan die dag geen pannenkoeken te eten omdat er eieren inzaten en hij op vrijdag vegetarisch is. Ik snapte dat niet helemaal, dus ik vroeg: ben je dan veganist op vrijdag? Hij zo: nee ik ben dan vegetariër. Dus ik moest lachen, ik zo: dat is een andere definitie als die wij hebben in NL, omdat bij ons eieren onder veganist valt. Dus ik vroeg of hij ook geen melk dronk die dag. Dat wel zei hij. De clou was uiteindelijk dat eieren ongeboren kippen zijn dus dat hij daarom vegetariër is, aha.

Verder was ik nog een keer naar Pettah geweest met een Duitse vriendin en haar logee, ook een Duitse. We gingen nu doordeweeks; veel drukker maar des te leuker om te zien! Het was alleen niet zo gezellig, omdat ze de hele tijd Duits zaten te kletsen, wat ik niet zo heel aardig vind als je met zn drieën bent, dus na het eten lekker naar huis gegaan.

Afgelopen week ook aan dingen voor de unie begonnen, kon eindelijk de motivatie opbrengen ;) En meteen een paper geschreven voor het laatste vak wat ik nog moet doen. Nu kan ik beginnen aan de tweede en dan... staan de thesissen op het programma. Gelukkig heb ik tijdens stage af en toe ook wat tijd om er wat aan te doen, want 's avonds ben ik best wel gaar van dat stage lopen en in het weekend wil ik gewoon lekker aan het zwembad liggen :)

Ik heb vorig weekend ook nog bij een oud klasgenoot van Ruben (studiemaatje bsk) geluncht, bij haar thuis. Erg lekker en leuk om eens een lokaal huis van binnen te zien. Ik heb trouwens foto's toegevoegd van mijn appartementje nu, met gepimpte kussens, tafelkleden en dekbedovertrek wat ik zelf in elkaar heb geflanst, nu helemaal Anja-proof hier!

Er zijn best veel dingen die hier niet te koop zijn :( Maar wat ik echt niet had verwacht en nu dus toch uit NL mee laat nemen zijn: schoenen! De vrouwen hier zijn over het algemeen kleiner en schoenen worden dus maar verkocht tot maat 38/39. Ik heb maat 39 maar pas er met geen mogelijkheid in. Dus zaterdag als Ton komt heeft hij 2 paar schoenen voor mij mee :D Zo moest ik laatst ook lachen om de sari's hier. Vrouwen dragen meestal een sari, wikkel wikkel en je buik is redelijk zichtbaar. Op zich prima (buiten het feit dat oudere vrouwen ook een blote buik hebben). Maar was verbaast dat niet alle sari's hetzelfde gedragen worden. Die vriendin van mij, Anu had laatst van het werk af een sari aan en ik zag heel haar buik terwijl een collega van mij de sari zo draagt dat er helemaal geen buik zichtbaar is haha. Dus ik vroeg aan mijn collega hoe dat kwam. De reden blijkt te zijn dat mensen die oorspronkelijk uit Kandy komen de sari wat bloter dragen. Daarna vertelde ze dat het gebruikelijk is een sari te dragen als je in de pubertijd komt, omdat je je dan wat meer bedekt en dus wat langere kleding draagt. Ik moest toen hard lachen, ik zei tegen haar: wat meer bedekt?? Ik zie heel haar middenrif. Tsja daar had ze ook geen antwoord op behalve lachen :)

Op mijn werk hebben wij mensen rondlopen van alle geloven hier: Boeddhistisch, Hindoe en christelijk. Omdat ik van mam alvast moest gaan zoeken naar een geschikte kerk voor onze traditionele kerstavond mis was ik eens gaan informeren bij een christelijke collega. Nadat hij me wat had voorgelicht vroeg ik of we ook tickets moesten halen voor de mis. Hij keek me niet begrijpend aan. Ik dus uitgelegd dat in Dongen een aantal kerken niet meer de functie van kerk hebben vanwege minder gelovige mensen (dat vond hij al heel apart). Toen vertelde ik dat we in sommige kerken nu dus tickets moeten halen op kerstavond, omdat dan niet iedereen in de kerk past hij was helemaal gechoqueerd, de arme man..

Dat was het voorlopig weer!

X Anja

  • 09 Oktober 2012 - 20:47

    Rian:

    Hoi Anja.
    Na tip van Maria weer eens helemaal bijgelezen .
    soms lijkt het net alsof je in een stripverhaal van Kuifje beland bent, Kuifje in sri Lanka ,met zijn vreemde gewoontes en rare logica.
    Terwijl ik lees kan ik me je gezicht voorstellen hoe jij daar bij de verkeerde bushalte staat en iemand ook nog handtastelijk is , ongeveer zoals bij die agent in Den Haag ! Weet je nog ;-)
    Al met al is dit voor jou als nuchtere meid toch wel weer heel hele ervaring om mee te mogen maken , nooit gedacht dat je het avontuur weer op zou zoeken , maar zie hier
    Ook in sri Lanka vlindertjes op de muur, rose beddegoed en je hebt je draai al wel weer gevonden.
    Alleen is me nog niet helemaal duidelijk Wat voor werk je daar doet ;vooralsnog lijkt het alsof je bij een reisbureau in dienst bent :-)wat heb je al veel gezien !
    In de laatste alinea lees ik dat er ook nog wel gewerkt moet worden , dus maar snel aan de slag dan, want voor je het weet staat ton voor de deur en die wil ook vast alles zien :-) veel plezier alvast samen , maar dat gaat vast wel lukken .
    Groetjes uit Dongen Rian Frank en Jamie

  • 09 Oktober 2012 - 20:47

    Rian:

    Hoi Anja.
    Na tip van Maria weer eens helemaal bijgelezen .
    soms lijkt het net alsof je in een stripverhaal van Kuifje beland bent, Kuifje in sri Lanka ,met zijn vreemde gewoontes en rare logica.
    Terwijl ik lees kan ik me je gezicht voorstellen hoe jij daar bij de verkeerde bushalte staat en iemand ook nog handtastelijk is , ongeveer zoals bij die agent in Den Haag ! Weet je nog ;-)
    Al met al is dit voor jou als nuchtere meid toch wel weer heel hele ervaring om mee te mogen maken , nooit gedacht dat je het avontuur weer op zou zoeken , maar zie hier
    Ook in sri Lanka vlindertjes op de muur, rose beddegoed en je hebt je draai al wel weer gevonden.
    Alleen is me nog niet helemaal duidelijk Wat voor werk je daar doet ;vooralsnog lijkt het alsof je bij een reisbureau in dienst bent :-)wat heb je al veel gezien !
    In de laatste alinea lees ik dat er ook nog wel gewerkt moet worden , dus maar snel aan de slag dan, want voor je het weet staat ton voor de deur en die wil ook vast alles zien :-) veel plezier alvast samen , maar dat gaat vast wel lukken .
    Groetjes uit Dongen Rian Frank en Jamie

  • 10 Oktober 2012 - 23:11

    Bo:

    Heeee Anja!
    Wat ziet je appartement er leuk uit! Complimenten :D En zaterdag komt Ton zie ik?! Wat leuk! Hoe lang blijft ie? Heb je al wat mooie dingen voor jullie twee op de planning staan?
    Ik ben na mijn vakantie weer helemaal bijgelezen, leuke foto's ook! Blij dat je het zo goed naar je zin hebt daar, maar ik had dan ook niet anders verwacht ;)
    xx

  • 11 Oktober 2012 - 20:41

    Marco:

    Yo zusje!
    Weer mooie verhalen! Veel plezier met Ton komende tijd :-)

  • 16 Oktober 2012 - 08:57

    Hanneke Peters:

    Wat een belevenissen! En je appartementje ziet er fantastisch uit!
    Je weet wsl niet wie ik ben ( trefpunt bovenveen zegt je dat wat?)
    Geniet van je tijd daar en tot ziens!

  • 15 April 2013 - 10:41

    Cyriel:

    Hoi Anja,
    Vanavond op Belgie 2, 20.40 uur. Indian Ocean.
    Kan je je plekkie nog eens zien.
    Werkse vanavond.
    Cyriel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Stage lopen in Sri Lanka!

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2013

India zit erop!

02 Maart 2013

India here I come!

12 Februari 2013

Bijna toe aan de volgende uitdaging: de solo-trip

08 Januari 2013

Het is al januari!

27 November 2012

Update vanuit Colombo!
Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 3566
Totaal aantal bezoekers 52291

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: