Weer wat (auto) avonturen achter de rug! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Weer wat (auto) avonturen achter de rug! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Weer wat (auto) avonturen achter de rug!

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

17 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Hai Iedereen!
Ik dacht, weer eens tijd voor een nieuw berichtje vanuit SXM! Het is hier nog steeds top! We hadden vorige week even last gehad van wat minder weer hier in verband met een tropische storm die in de buurt rondhing, maar die is nu weer weg :) Het weer is dus nu weer heerlijk, waardoor aan het strand liggen aantrekkelijker klinkt als stagelopen, maar ja we tellen maar weer af tot het weekend is ;)

Afgelopen week had ik ontzettend mazzel, donderdag was Sint Maartensdag en had iedereen vrij! Om dat te vieren besloten de verschillende afdelingen in het gebouw dat een zelfgemaakte lunch op woensdag een goede gelegenheid was om dit te vieren! Zo gezegd zo gedaan, heb serieus nog nooit zulke grote schalen gezien met eten!! Mensen hier hebben ovenschalen die bij ons niet eens in de oven passen haha. Er kwamen ook ontzettend veel mensen op af, lunchen is natuurlijk ook veel leuker dan werken :p Helaas ben ik wel de rest van de dag ziekjes geweest van het eten.. Maar dat mocht de pret ’s avonds niet drukken! We zijn uitgeweest naar Tantra, een nachtclub hier waar het ladies night was, dus gratis entree en drank voor vrouwen :)

Op donderdag zijn we naar Oriënt Bay geweest, dat was nu helaas minder mooi, omdat het hoogseizoen is begonnen; het stond helemaal vol met strandstoelen en parasollen.. ’s Avonds onze wekelijkse hot dog en friet gehaald voor 3 dollar!! En het werd nog beter, want woensdagmiddag had de top in de overheid besloten dat vrijdag ook maar een nutteloos dagje je was tussen 2 vrije dagen en…. Toen kregen we vrijdag ook vrij!!! (alleen de ambtenaren en leraren dus he :p)

Vrijdag zijn Line en ik dus gezellig samen naar Le Gallion geweest, een erg mooi strand! Maar wat een weg er naartoe! Toevallig stond net het nummer Bumpy ride op, heel toepasselijk, want heb nog nooit zo’n weg gezien! Het ging van kuil naar kuil naar hobbels enz. Wat ook niet echt hielp was dat de kuilen vol lagen met modder dus zagen we ook niet hoe diep de kuilen waren haha. Al met al een heel avontuur, maar het was het meer dan waard! Op de terugweg kwamen nog een redelijk nieuwe auto tegen die kapot was gegaan in de kuilen, had dus groot respect voor onze Atos ;) Toen we dachten dat het niet erger kon gingen we de enige steile heuvel op die er op die route ligt en wat denk je: wij zitten net recht achter een vrachtwagen die de berg amper opkomt! Grote stress bij Line en ook bij mij dat we het niet gingen redden haha, uiteindelijk zijn we zwaar bumperklevend tegen de vrachtwagen de berg nog net opgekomen! Het had niet langer moeten duren... ’s Avonds weer even een pre-stap dutje gedaan en weer lekker gaan stappen in Tantra! De Mac drive is hier 24 uur per dag open, dus ’s nachts nog even een frietje gehaald :)

Zaterdag zijn we met 5 man!! In onze Atos op zoek gegaan naar Happy Bay, een verstopt strandje boven aan het Franse gedeelte. Na bij de lunch een getekende kaart te hebben gekregen van de barman hebben we het gevonden! Tot nu het mooiste strand wat ik hier heb gezien. Ook erg leuk dat we eerst 15 minuten door de “bush” moesten lopen om er te komen :) ’s Avonds weer een dutje gedaan en naar Bliss geweest, de openlucht nachtclub.

Zondag lekker een chill dagje gehouden: weer naar Guana bay geweest, waar het dit keer wat rustiger was, we konden nu wel zwemmen! Daarna wilden we naar Gibbs bay, kijken of daar ook een strandje was.. Dat doe ik dus nooit meer! Op de kaart was niet echt te zien dat we opeens 300 meter omhoog moesten.. Dat was dus best een uitdaging met de Atos ;) gelukkig hadden we een jongen bij ons in de auto, die heeft wat tips gegeven hoe ik beter de berg op en af kon, aangezien ik lichtelijk panisch begon te worden toen we die steile helling opgingen. Kwamen we boven, bleek dat we pas op de helft waren!! De resterende route was nog hoger en steiler en met nog meer gaten in de weg! Niet iets voor mij dus haha, dus daar midden op de eenbaansweg op de berg een poging tot keren gedaan en snel naar Dawn Beach gereden. ’s Avonds was er iemand jarig en zijn we naar La Bamba gegaan, waar ik een lekkere frozen drink op heb met rum om vervolgens weer vrolijk in de auto te stappen haha. Dat is allemaal heel gewoon hier! Er is gewoon geen alcoholcontrole…

Al met al bevalt het me dus prima hier! Ben ook bezig mijn stage een maandje te verlengen, kan de warme temperaturen, zon en blauwe zee nog niet missen! Of het is gelukt horen jullie de volgende keer! De kakkerlakken zijn trouwens weer redelijk actief de laatste 2 weken, heb er alweer een aantal dood gesprayd, mijn 2e spray is zelfs alweer leeg! Zoals jullie misschien gemerkt hebben heb ik al anderhalve week geen internet in mijn appartement Zodra ik het weer heb zien jullie me weer op skype!

X Anja


  • 17 November 2010 - 14:42

    Marco:

    Ha Anja,
    Wat een vrolijk berichtje :) Eens kijken of we binnenkort weer een keer kunnen bij ouwe..... op skype!

  • 17 November 2010 - 20:38

    Loes Timmermans:

    leuk weer iets van je horen de foto's zijn heel mooi geniet er dan ook maar fijn van en tot skype groetjes

  • 23 November 2010 - 20:03

    Marcha:

    Heey Anja.
    Nou afgelopen zondag ben ik samen met Hans terug gekomen uit Toronto.Het was geweldig.Natuurlijk om onze zoon weer te zien en vast te houden en om Toronto te zien.De reis was goed verlopen we hadden een omafiets uit Nederland voor hem meegenomen lachen wel een hele onderneming maar ook die was goed gearriveerd.We hebben flink geklust hij heeft een super appartement.Het appartement is pas anderhalf jaar oud en super de lux.Midden in het centrum en 10 min lopen van zijn werk.Hij woont op de 29 etage en heeft een grandioos uitzicht.Het hotel waar hij gaat werken wordt volgend voorjaar geopend en hij is volop met allerlei voorbereidingen bezig.Kervin is nu Director of Front Office maar gelukkig ook nog dezelfde droge humor als toen hij in 2008 vertrok.Donderdag zijn we nog naar de Niagara watervallen geweest heel indrukwekkend.Ik zie dat jij je ook niet verveeld.Leuk hoor die fotoos.Wij hebben ook iets van 250 fotoos gemaakt. Zo ben je weer een beetje op de hoogte van mijn ondernemingen.Het was echt tegek alleen afscheid nemen wordt voor mij steeds moeilijker maar gelukkig heb ik nog 2 schatten van zoons en schoondochters in de buurt(en een lieve man haha)Ik wens je nog een heerlijk verblijf daar geniet ervan en als je toevallig een magneetje ziet denk aan mij.Mijn magneetbord raakt al aardig vol je moet maar eens komen kijken.Heel veel liefs en tot over een paar weekjes.
    x Marcha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 52280

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: