Belevenissen afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Belevenissen afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Belevenissen afgelopen 2 weken

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

30 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Hai allemaal!

In mijn teleurstelling dat ik niet nog een maandje terugkom was ik alweer vergeten dat ik weer eens een berichtje moet plaatsen! Afgelopen 2 weken waren op z’n Sint Maartens: stagelopen doordeweeks en naar de strandjes en stappen in het weekend. Uitzondering was afgelopen zaterdag; de griep heerst hier en helaas kreeg ik er ook last van Zaterdagochtend nog even bij de markt in Marigot gaan kijken, de “hoofdstad” van de Franse kant, maar daar was niet zoveel aan. Daarna met koorts in bed gelegen en paracetamol en keelpastilles gegeten. Zondag was ik wonderbaarlijk genoeg opgeknapt en ben ik naar Baie Rouge geweest, door een vriend gespeld als Bay Rouch (kakkerlak) haha ik kwam niet meer bij! Daarna met Line ff een snack gegeten bij Sunset bar en ’s avonds een chill-avondje gehouden.

Aangezien mijn hele zaterdagplannen dus in duigen waren gevallen vond ik het niet meer dan eerlijk dat ik maandag nog een rustdagje nam :) Maar god straft meteen: het weer was winderig met veel wolken.. Line en ik ’s middags alsnog naar Orient bay, want Line wilde mosselen eten (dat was het doel van de hele trip). Komen we aan bij de betreffende strandtent, hebben ze pas vanaf donderdag mosselen hahaha. Dus Line pissed. Wij naar een andere tent. Line vraagt zo: You have mossels?! Is dat een woord in het Frans/Engels? Jaja, zeggen ze. Nou Line weer blij, wij gaan zitten, nee hoor zegt de ober, we hebben geen mosselen. Haha, de teleurstelling kwam weer aanwaaien. Maar ze hadden nacho’s, dus ik zo: hmm, doe mij die nacho’s maar! Geen nacho’s zegt ie. OMG, wat hebben ze daar wel?? Een hot dog hadden ze wel zei hij. Nou, maak er maar een broodje knakworst van haha, het stelde niks voor! Anyway, naderhand nog die hard op het strand gelegen, maar het was echt niks.. Dus toen maar weer in de auto (in de zon!!) terug gereden en bij ons hotel aan het zwembad gechilld.

Het weekend ervoor ging ik lekker stappen op vrijdag. De club waar we altijd naartoe gaan is vanaf 23 jaar. Niet dat dat vaak gecontroleerd wordt.. Maar die vrijdag dus wel, heel selectief. Staan Line, Sanne en ik aan de deur, mogen hun twee doorlopen, houdt die bewaker mij tegen: laat je ID eens zien, jij bent nog geen 23.. Ik zo uhm, ik ben al 25. Hij zo: Wow dan zie je er wel goed uit!!! Haha, ik had dus meteen een topavond :) De dag erna, op zaterdag ben ik met Sanne, Jenny, Line naar Pinel geweest, een onbewoond eilandje. Wow, dat klinkt goed he!! Alleen jammer dat de boottocht maar 5 minuten was en het hele eiland volstond met restaurantjes haha. Verder was het prima! Lekker bij geslapen van het stappen en daar in het zonnetje gelegen. Die zondag was het weer wat minder, dus beetje gehangen binnen, Line wilde niet mee gaan zwemmen

Afgelopen week ook weer een hilarische conversatie gehad met mijn stagebegeleider. Ik was bij hem op kantoor, zegt hij zo: Anja, hebben jullie een bepaalde Nederlandse dans? Dus ik kijk heel serieus en zeg; nou, ik kom uit het zuiden en daar hebben we carnaval. Daar dansen ze de polonaise (dit bedoelde ik dus als grap, voor de duidelijkheid). Zegt m’n stagebegeleider: hmm, is die dans afgeleid uit Polonesia? (Zo’n eiland far far away met halve kokosnoten als top en riet als rokje). Ik zo, uhm nee. Hahahaha, hij had duidelijk niet door dat dit een grap was :) Mijn (Nederlandse) collega en ik kwamen natuurlijk niet meer bij toen ik het later vertelde!

Verder nog decadent ontbeten voor het werk afgelopen week! De broer van mijn stagebegeleider is steel pan leraar en wil dat invoeren in het muziek curriculum op scholen. Dus wat doet hij dan: dan belt hij zijn broer dat die dat moet fixen. Dus vervolgens krijg ik de opdracht dat ik daar een plan voor moet schrijven. Doe ik ff uhm, maar niet heus. Dus ik allerlei vragen op papier gezet aangezien ik niks van steel pannen weet.. Zegt die gast, laten we elkaar ontmoeten in het Divi resort (een heeeeel fancy resort) en daar laat gaan ontbijten om half 10. Ik zo oke! Nou, eerst een hele tour om daar binnen te komen, strenge security! Wij lekker ontbijten met de voicerecorder aan, prima combi! En toen we moesten afrekenen bleek dat ie dat al had geregeld met de mensen daar. Dus we hebben voor niks heerlijk ontbeten en een productief interview gehouden! Zo zie ik stage graag :)

Het voordeel dat ik naar huis ga over 2,5 week is dat ik nu eindelijk een beetje (niet te veel ;)) vaart moet zetten achter mijn werkzaamheden hier. Dus minder lanterfanten en meer arbeiten! Foto’s komen nog, die staan bijna allemaal bij Sanne op haar toestel.. Dus to be continued!

X Anja

  • 02 December 2010 - 11:30

    Marijke Vissers:

    Hallo Anja
    Je raakt al aardig aan het land gewend.Lekker genieten, feesten, eten en alles op het dooie gemakje.:)In Nederland is het dan straks weer afzien we leven hier in een snel wereldje.Of is het op het laatst toch weer hard werken om je opdrachten nog af te krijgen.Dan ben je weer zo in het ritme van Nedereland.Heerlijk om te lezen dat de humor van jou stagebegeleider niet al te ver rijkt.En dat je lekker op wolken loopt vanwege je jonge leeftijd!Ze schatten je vast jonger omdat je zo loopt te stralen.:)
    Over 2,5 week zien we elkaar weer .
    Geniet nog maar even het is zo voorbij.
    Groetjes Marijke Vissers

  • 03 December 2010 - 10:19

    Antje:

    Ik ben geinteresserd in een stage op Sint Maarten. Mag ik vragen op welk gebied jij stage loopt en hoe jij bij deze stage bent gekomen? Het zou mooi zijn als je mij een keer zou mailen (of toevoegen op facebook / linkedin als je daar een account hebt).

    Antje Kreisel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 52278

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: