Kapotte auto's en Halloween - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Kapotte auto's en Halloween - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Kapotte auto's en Halloween

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

01 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal!
Na een weekje stilte met daarin als belangrijkste gebeurtenis de koop van de auto! Zal ik weer eens vertellen hoe het allemaal gaat hier. Afgelopen week zijn Line en ik flink de hort op geweest met onze auto, ’s avonds een keertje gaan eten bij een strandtent, boodschappen doen, ergens een drankje doen enz. Erg leuk dat dit zomaar kan!

Maar dat is natuurlijk niet zonder slag of stoot gebeurd! De manier waarop je hier aan een auto komt en registreert is echt uniek ;) Nadat wij de auto hadden overgekocht moest de verzekering worden geregeld: wij naar het verzekeringskantoor, zegt die man, kan je de auto even halen. Dus ik de auto gehaald, zegt hij, we gaan kijken of de auto geschikt is om te verzekeren.. Dus ik denk ojee, wat moeten we allemaal doen?! De test bleek erg grappig: kan je de auto aanzetten, je lichten aanzetten, je ruitenwisser aanzetten en owja kan je de motorkap ook even open doen.. wat is dat voor test?! Anyway, we waren eigenlijk gezakt ook nog, omdat we een kapot licht hadden. Maar, als ik beloofde meteen een nieuw licht te kopen, dan konden ze wel een uitzondering maken en ons toch verzekeren.. Wij dus meteen beloofd dat te doen haha. De dag erna naar de Inspectiedienst geweest. Kom ik daar aan, is mijn koopakte niet goed: er zit geen 5 gulden stamp op. Dus ik zo: waar kan ik die halen, moet ik die bij de documentenbalie Census gaan halen. Ik zo: dus nu moet ik van de inspectie naar Census weer terug naar de inspectie om daarna weer naar Census te gaan? Hopelijk snappen jullie het nog haha, maar dat was idd het geval. Maar zei ze: je kan ook stamps bij het postkantoor kopen. Dus ik naar het postkantoor, na veel uitleggen stamps gekocht.. Bleken het echte stamps, postzegels dus. Dus ik had enigszins mijn twijfels of dit wel goed was. Aangezien het postkantoor tegenover mijn werk is, ben ik ff binnengelopen en heb gevraagd of de stamps goed waren. Nee zegt de secetaresse, je moet een Landzegel hebben, jahoor... Dus ik alsnog naar Census office... Daarna terug naar de inspectie, ging toen allemaal soepeltjes, nog wat handenarbeid gedaan daar met 25 landzegels op een vel plakken, jaja die moesten er echt op zonder plakband of nietjes.. En toen weer naar Census office. Daar bleek mijn bill of sale niet geldig te zijn omdat het kenteken er niet op stond vermeld. Ik zeg: dat schrijven we dat er toch even op?! Maar nee, dat kon niet. Baliemuts ging de baas om raad vragen, uiteindelijk mochten we de man bellen die ons de auto had verkocht en hij gaf aan aan de baliemuts dat hij de plaat mee doorverkocht.. Na 3 middagen was onze auto eindelijk legaal en verzekerd :)Het was een wonder haha!

Vrijdagavond vierden een aantal stagiaires hun verjaardag hier met een Beach party in Philipsburg, kon ik dus lopend naartoe :). Ze hadden een vergunning aangevraagd voor vuur, alleen waren ze niet alla zomerspelen op de hoogte hoe snel vuur brandt haha, ze hadden maar 4 pellets. Dus vervolgens werden er door een aantal enigszins aangeschoten mensen palmbomen/ bladeren en weet ik niet wat meer uit tuinen geplukt om het vuur brandend te houden, wat wel goed lukte! Ze hadden ook voor drank gezorgd: 38 liter! fruit punch: 30 liter sap en 8 liter wodka. Ik moet zeggen dat het wel oké smaakte, niet sterk dus lekker aan de punch gezeten tot ik 4 uur later weer opstond om weg te gaan en bijna omviel haha. Bleek het toch iets sterker te zijn dan ik dacht! De dag erna had ik dan ook enigszins opstartproblemen.. De drank die ik zelf had meegenomen heb ik niet eens op haha. Moet zeggen dat drank hier idd echt heel goedkoop is: ik had 2 liter flessen Malibu voor 16 dollar, dus 12 euro!!

Zaterdag hadden we een dagje eiland gepland met de auto, als je geen file hebt schijn je in 2 uur het eiland te kunnen rondrijden (inclusief de Franse kant!). Toen wij dan ook zaterdag vol verwachting in de auto gingen zitten werden we flink teleurgesteld: de auto startte niet meer. Gelukkig zijn de mensen erg behulpzaam hier en kwam er meteen iemand op ons af om eens te checken wat het was. Bleek dat onze accu versleten was, dat schijnt hier erg snel te gaan. Wij naar de autoshop om de hoek om een nieuwe accu te scoren, nou dat gedaan, blijkt dat ze de accu er niet gaan inzetten.. Lastig, want wij kunnen dat ook niet. Opeens komt er weer een aardige man aan die de accu er even inzet, wat een simpele reparatie! Ik zei nog: als ik het gereedschap had gehad, had ik het zelf kunnen doen,not haha. Helaas was het toen al flink wat later en nadat we een vriendin hadden opgehaald zijn we naar Guana bay geweest, waar de zee erg wild was. De stroming was er zo sterk, dat we niet verder dan ons middel de zee in durfden, want er waren geen knappe life guards te bekennen om ons te redden, jammer ;) Nadat we daar ff gelegen en bijgeslapen hadden zijn we nog naar Oyster pond geweest. Dat was me toch een tocht daar naartoe! Sowieso moesten we erg voorzichtig rijden, omdat onze accu nog los zat (nog steeds trouwens..) En aangezien er elke paar meter wel een kuil, scheur of hobbel in het wegdek zit was het lekker over beide banen rijden om alle oneffenheden te ontwijken ;) Dat ging redelijk goed en toen kwam het engste automoment van mijn leven haha. Nadat we dus al jeepsafarieed naar Oyster pond waren gereden wilden Line en Sanne nog verder. Dus ik rijd verder; van een hele hoge steile berg rijd ik naar beneden om vervolgens een iets minder steile berg op te rijden. En toen.. hield opeens boven de weg op om vervolgens een meter of 50 verderop weer verder te gaan. Zoiets kan alleen op Sint Maarten! Iig, daar gekeerd en vol vertrouwen rijden we weer omlaag terwijl die supersteile berg voor ons opdoemde. Nou daar gingen we dan in zijn 3, om vervolgens naar zijn 2 terug te schakelen om daarna de laatste 5 meter voor de top te beseffen dat de auto dit niet trekt en nog snel naar zijn 1 teruggeschakeld en met veel gas de top nog net gehaald. Verteld Sanne doodleuk daarna dat zij en haar huisgenoot deze berg ook een keer op waren gegaan en waarschijnlijk aan het begin van de berg niet genoeg vaart hebben gemaakt, die hebben de auto de hele berg af moeten laten rollen naar beneden om het vervolgens nog eens te proberen. Freaky!! Was blij dat ze dit pas naderhand vertelde haha. Toen bij Oysterpond een drankje gedaan en gezwommen. Op de terugweg nog een Halloweenpakje voor Line gescoord en daarna erg snel moeten omkleden voor onze Party bus from hell die ons, de stagiaires, een hele avond ging rondtoeren om Halloween te vieren.

Nadat we nog 2 mensen hadden opgehaald, zijn we wederom in de file op weg naar Bliss gegaan, de nachtclub vanuit waar de bus begon. Om half 8 vertrokken we naar Buccaneers, een restaurant waar we pizza zouden gaan eten. Komen we daar aan: zijn we serieus de enige verklede mensen haha. Daar al wat drankjes gedaan en toen doorgegaan naar 1 Eleven, de eerste nachtclub. Was nog niet druk, maar wel hele goede muziek. Toen naar Soggy Dollar om vervolgens om kwart over 2 ’s nachts terug te gaan naar Bliss. Daar ben ik niet eens meer mee naar binnen gegaan, van half 8 tot half 3 uitgaan was wel weer genoeg ;)

Gisteren heb ik lekker een dagje gerelaxt bij het zwembad van een stel stagiaires die op een resort wonen :) Had het zwembad voor mijzelf dus voor het eerst hier wat baantjes gezwommen! De rest van de dag lekker geluierd om vervolgens vandaag met frisse tegenzin weer aan het werk te gaan. Heb wel weer wat nieuwe projectjes van mijn stagebegeleider gekregen wat het weer even uitdagend maakt :).

Het zal jullie goed doen te horen dat hier weer een tropische storm in de buurt ronddwaalt, vandaag zelfs mijn regenpak meegenomen aangezien er regelmatig buien vallen! Dus even iets minder paradijselijk hier ;)

X Anja

  • 01 November 2010 - 16:33

    Es:

    Hahah, wat een leuk halloweenpakje heb je aan :) Ik was al erg benieuwd hoe je verkleed was gegaan :P.. Wat een gedoe met de auto! Wel fijn dat je nu even het eiland kan zien! Ziet er mooi uit! Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! Hier gaat ook alles goed! Tot skype :)
    x

  • 04 November 2010 - 16:13

    Marijke Vissers:

    Hallo Anja.
    Graag wil ik de volgende keer een leuke foto van je auto.Fijn dat je nu een beetje meer vrijheid hebt om over het eiland te toeren.Je moet er alleen niet te veel stukken aan krijgen.Daar word jij dan echt niet vrolijk van weet ik me te herrinneren:) Dat de zee daar ook lekker wild kan zijn kun je goed zien.Zwemmen tegen de stroming zal niet meevallen.(de stroming in de vennen is er echt niks bij)Succes met je nieuwe opdracht.Je zou er drie af willen hebben voordat je weer naar huis komt.Gaat dat lukken?
    Veel plezier,je geniet er wel van.
    Groetjes Marijke Vissers

  • 10 November 2010 - 09:29

    Harriet:

    Goh... het is daar volgens mij nooit saai (en anders zorg je daar zelf wel voor ;))! Super dat je zoveel onderneemt (maar er is ook bijna niets anders van jou te verwachten...).

    Geniet ervan!
    Leuk om over je belevenissen te lezen.

    Liefs!

  • 11 November 2010 - 22:40

    Bart:

    Hey Anja,

    Zo te horen vermaakt je je prima daar. Ideaal dat er op iedere straathoek wel iemand aan jullie auto kan sleutelen. Voor je het weet ben je zelf ook een volleerd auto monteur.
    En wat zie ik nu op de foto; anja die niks om carnaval geeft, loopt hier gewoon verkleed op een halloweenparty rond. Das toch net carnaval.

    Had je mijn vorige mailtje nog aangekregen, heb de laatste tijd weinig meer van je vernomen. Binnenkort weer een keer skypen? Vrijdag toevallig nog tijd?

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 52281

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: