Island cars & insectenpark Delta - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Island cars & insectenpark Delta - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Island cars & insectenpark Delta

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

13 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Hey Allemaal!

Hier alweer het laatste berichtje op m’n blog Over een weekje ben ik alweer thuis, wat een raar idee is dat! Heb nog helemaal niet het idee dat ik 3 maanden weg ben geweest haha. Wat natuurlijk alleen maar een goed teken is :) Afgelopen week heb ik me weer goed vermaakt!

Al wat souvenirtjes ingeslagen die nog in de koffer moeten, dat wordt proppen haha. Al zal het niet veel extra gewicht zijn straks aangezien ik een aantal shirtjes moet weggooien vanwege de handwas.. Op een gegeven moment krijg je de vlekken er gewoon niet meer uit en creëer je zelfs meer vlekken haha.

Afgelopen week was mijn productiefste week tot nu toe ;) We hadden de enquête natuurlijk gedaan op zondag en dinsdag ben ik de gegevens daarvan gaan bewerken. Uiteindelijk hadden we in totaal toch nog 90 enquêtes in plaats van 16, de dienaars hadden het in de geldzak gestopt… Dus ik weer blij, nu is het toch nog enigszins representatief! Mijn baas wilde allemaal tabellen in taartvormpjes en tabellen en eer ik dat voor elkaar had was ik 2 dagen verder :) Maar het was alle frustratie waard, want naderhand was hij zo blij! Hij wil dat ik hem deze week ook nog even een lesje tabellen maken geef haha. Dus dat zal ik hem wel eens even leren :p

Verder nog wat aparts meegemaakt met mijn Island car zoals ze dat hier noemen. Island car betekend gewoon een auto van hier die een aantal vaste kwaaltjes heeft. Een van die kwaaltjes had onze auto.. Donderdag heeft Line eindelijk haar mosselen op in Orient bay en ik een vieze pizza met veel olijven, bah. Iig wilden we daarna weer naar huis, maar….. De auto startte niet meer. Nu heb ik dat in NL ook wel eens gehad, maar hier brandde geen enkel lampje meer.. En nu dacht ik.. We staan in de middle of nowhere. Maar na 10 keer de sleutel omdraaien deed de auto het opeens weer! Wij snel terug gereden, na wat navraag hier en daar bleek het te zijn dat waarschijnlijk 1 van de 2 draden/ pollen hoe je het ook noemt los te zitten van de accu (van het vele gehobbel hier ;)) Maar we hadden er geen last meer van dus ik had zoiets van prima! Totdat ik zaterdagavond uit eten ging en de auto probeerde te starten, niks he.. Nu had mijn collega Sanny al gezegd dat het een typische island car kwaal was en dat je gewoon ff een rots moest pakken en op de accu moest slaan. Hahaha dus wat doet Anja: na veel gedoe kreeg ik de kap open en heb ik een rots gepakt. Bij Delta waar ik woon is het 1 grote bende dus een kleine rots vinden was geen probleem. Maarja, waar moet je dan op de accu slaan he? Uiteindelijk heel zachtjes een tikje gegeven op een pinnetje en ja hoor! Ik hoorde een zoemend geluid en de auto deed het weer :) Wat was ik trots op mezelf hahaha. Ik werd naderhand bij vrienden thuis wel kei hard uitgelachen dat ik gewoon met een rots ging slaan terwijl ik er niks van wist… Uiteindelijk heeft Jos de accu helemaal gefixt door een hele grote rots te pakken en op dat pinnetje te slaan (het bleek dat het pinnetje loszat?) Iig geen problemen meer gehad met de auto. Komende week gaan we de auto overschrijven van mijn naam naar die van een vriendin van Line en mij.. Het einde van Anja’s car park ;)

Vrijdag zijn we zoals gewoonlijk weer gaan stappen @ Tantra, erg gezellig! Alleen deed de auto van anderen het niet dus wij waren de taxi die avond. Zaterdag ben ik met Line, Wendy en Jenny gaan zwemmen bij Mullet bay, het was heerlijk weer gelukkig en Jenny had allemaal tijdschriften uit Nederland opgestuurd gekregen, dus wij hebben ons goed geëntertaind daar op het strand. ’s Avonds nog uit eten geweest in Grand Case met een groepje, super gezellig en heerlijke faijta’s op (voor het eerst, Mexicaans is hier lastig te vinden).
Zondag met vieren nog een keer naar Wilderness geweest, waar ik vorige week maar een half uurtje was geweest. Nu ben ik er de hele dag geweest, vakantiegevoel op en top! De vorige keer had ik geen foto’s meer gemaakt van het strand enzo, omdat ik letterlijk neerviel. Dit keer was ik mijn foto toestel vergeten… Maar Jos ging nog een stukje verder hiken terwijl wij op het strand lagen, dus heb ik toch nog mooie foto’s en ik sta er ook op, heeeeel klein in de zee ;) ’s avonds hadden we allemaal zin in een snack (ik eet alleen maar pizza, friet en hot dogs hier, slecht!!) Dus op hun resort lekker pizza gegeten met eggplant… Ik vroeg zo aan de rest, wat is egg plant? Hun wisten het ook niet. De ober antwoordde, eggplant is eggplant.. Diepzinnig antwoord! Ik zo, is het een groente? Bleek het aubergine te zijn haha. Dus toch nog wat vitamientjes op met de pizza ;)

Vanavond ga ik Line’s vogelnestje eten (een gekookt, gepeld ei omhuld met gehakt en tomatensaus?) ben benieuwd! En gister nog een nieuw soort insect gevonden in mijn huis, de centerpi? Ik heb gegoogeld maar kan de juiste naam / plaatje niet vinden. Het is iig een soort duizendpoot die een nasty steek heeft: het voelt schijnbaar alsof je huid eraf brand en je kan er (tijdelijk) verlamd van raken.. Was niet echt heel blij toen ik die dus in de keuken zag (na eerst een kakkerlak op het aanrecht te hebben gespot). Die kakkerlak was natuurlijk al lang weer pleite toen ik aankwam met de spuitbus dus die kom ik vast nog een keer tegen helaas. Verder belt Line me net dat zij een muis heeft gespot op haar kamer en de kamer niet meer in durft haha, dus ons reptielenhuis wordt met de dag uitgebreid brrr

Verder werd ik aangenaam verrast vandaag: woensdag hebben ze hier Kingdomday (Koninkrijksdag) en dan zijn we allemaal vrij! Dus nu duimen voor een mooi weertje woensdag!

Nou, tot heel snel allemaal!

X Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 52287

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: