Sint Maartense Thanksgiving & hiken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Sint Maartense Thanksgiving & hiken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Sint Maartense Thanksgiving & hiken

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

06 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal!

Hoe is het allemaal daar? Ik ben aan het duimen dat de sneeuw weg is bij jullie voordat ik terugkom haha. Heb een heel leuk weekend gehad met allerlei aparte dingen dus ik dacht, ik breng jullie weer even op de hoogte!

Donderdag vroeg Sanny of ik zin had om 's middags samen te lunchen, zij wist wel een tentje wat zowel organissch als vegetarisch (en geen vis) was. Ideaal voor mij! Bleek het een rasta tentje te zijn. Die blijken geen vis en vlees te eten. Alles was ik ook op heb kwam uit de tuin erachter! En het was nog lekker ook!(en goedkoop, maar 5 dollar!)

Donderdagmiddag hoorde ik via via dat er bij strandtent Karakter in Simpson Bay golven van 4 meter waren! Ik Line meegesleept en wij snel daar naartoe gereden na het werk. Komen we daar aan, zijn die golven maar een meter hoog haha. En we waren niet de enige, er kwamen steeds meer mensen langs om naar de golven te kijken. Hilarisch om al die teleurgestelde gezichtjes te zien! Maar we hebben de teleurstelling weg gedronken met frozen drinks met rum en ik nog met een Mojito :) wat nacho’s erbij en ik had een goede avond ;)

De echte “lol” begon al op mijn “vrije” vrijdagmiddag. Mijn baas kwam opeens aanzetten ’s ochtends dat hij om 3 uur een meeting had gepland. En het was zo mooi weer Maarja, uiteindelijk de meeting ingegaan, die trouwens ging over een enquête die we gingen houden op zondagmiddag bij de Thankgiving viering. Dat heeft hier niet dezelfde betekenis als de Amerikaanse Thanksgiving. Hier betekend het een kerkelijke viering waarin gevierd wordt dat het orkaan seizoen voorbij is. Nou, vrijdagmiddag dus helemaal afgesproken hoe we het gingen doen, dus ik had goede hoop.. Maar daar kom ik straks op terug.

Vrijdagavond ben ik weer naar nachtclub Tantra geweest, waar het erg gezellig was! Zaterdag ben ik gaan shoppen in Marigot, de Franse hoofdstad. Daar hebben ze wat meer Europese kleding in tegenstelling tot Philipsburg, waar je meer lokale kleding tegenkomt. Ik heb me echter ingehouden en niks gekocht, het wordt al moeilijk genoeg om zo weer alles terug mee naar Nederland te krijgen ;) En in Nederland zijn ook winkels hè :) Daarna doorgereden naar Longue Baie om daar vervolgens helemaal lek geprikt te worden door allerlei strandvliegjes? Iig het hele weekend jeuk van gehad haha, zit nog steeds onder de bulten. ’s Avonds met een groep uit eten geweest in Grand Case, een vissersdorpje aan de Franse kant. Echt heerlijk gegeten in strandstoelen aan het strand met bord op schoot. Zondag had ik ’s middags de viering en de enquête, maar het was heerlijk weer, dus ’s ochtends ben ik op hike gegaan (geen understatement, een echte hike) naar Wilderness, een strandje wat niet op de kaart staat. Mijn collega Sanny had een kaart getekend en daar gingen we dan (op slippers, dom dom!)Nog dommer was dat we om 12 uur 's middags gingen, het heetst van de dag haha. Het zou 20 a 30 minuten lopen zijn haha, nou maak er maar een uur van. De getekende kiezelstrandjes bleken meer losliggende rotsen te zijn en we moesten in het begin ook een berg over maar zagen geen pad. Na hulplijn Sanny te hebben gebeld, toch een pad gevonden en omhoog geklauterd. Al met al een hele belevenis, de route was net zo mooi als het eindresultaat (waar ik helaas geen goede foto’s van heb, omdat ik letterlijk op het strand ben neergevallen ;)). Ik was helemaal kapot en we moesten ook nog eens na een half uur weer terug, omdat ik op tijd terug moest zijn, grrr. Minder leuk Dus na een snelle duik weer terug gehiked. Volgende week gaan we het weer proberen, maar dan met schoenen, pet, eten, zonnebrand enz.

Nu kom ik weer even terug op de enquête. Ik moest om half 4 bij het Government building zijn, daar werd het gehouden buiten op de parkeerplaats?! Kom ik daar aan, na eerst in mijn app. geen internet en geen water te hebben getrotseerd. Iedereen liep daar op zijn paasbest en ik liep daar met mijn haar vol zand ;). Was er toch serieus niemand te bekennen daar.. Ik was mijn mobiel vergeten en ben maar terug gereden om die even te halen. Baas gebeld en die kwam na een half uurtje wel opdagen.. De dienaars/ padvinders die zouden helpen waren ook nergens te bekennen. Kortom, chaos. Uiteindelijk hulp gehad van mensen die er al zaten en alles in orde gemaakt. Toen kon ik zelf van de dienst genieten, die echt heel inspirerend was! Het was met veel gospel achtige zang, mensen zongen en dansten mee in het publiek en riepen ook van alles zoals: Praise the lord!, Halleluja! e.d. Daarna moesten de enquêtes door de mensen ingevuld worden. De speech waarin werd gevraagd dit te doen ging verkeerd, de dienaars stopten na 5 minuten met enquêtes ophalen, waardoor ik nu vanochtend na 500 enquêtes uitgedeeld te hebben er………. Wel 16 terug heb!!! Dat is toch super triest of niet.. Dat heb je als mensen het niet goed organiseren en er 1 chaos is, hallo Sint Maarten! Toch nog een pluspuntje aan het einde van de dag: toen ik thuiskwam had ik water :) Dus kon ik toch nog even het zand uit mijn haren spoelen met het ijskoude water, brrr. Dat ga ik dus niet missen van hier ;)

Nou, tot over een kleine 2 weken alweer!

X Anja

  • 06 December 2010 - 16:51

    Maria:

    Hallo Anja, jammer van de enquête maar nu heb je wel zo n dienst meegemaakt dat is iets wat je anders zomaar niet zou doen. Geniet nog maar even van het heerlijke weer. gr mam

  • 07 December 2010 - 08:11

    Marco:

    Briljant: vooral dat gedeelte over het shoppen: typisch Anja!

  • 11 December 2010 - 12:15

    Marcha:

    Heey Anja.
    Ik heb gisteren jou kaart ontvangen thanks.Ga dadelijk weer werken een late dienst in Dongen.Jij hebt het echt reuze gezellig daar en het weer is ook nog grandioos.Geniet nog maar lekker van alles.Ik zie je als je weer terug bent en wens je voor 20 dec al vast een heel goede en veilige reis terug.Ooh ja ik en Hans waren gisteren weer eens naar de film New kids turbo nou echt grof en dan te bedenken dat het v a 12 jaar is.We hebben straks weer genoeg bij tekletsen.Heelveel plezier nog.
    Liefs Marcha.

  • 12 December 2010 - 16:29

    Rian :

    Hoi Anja ,
    bedankt voor je kaartje , ik hoorde dat het het sinterklaaspakketje ontvangen hebt, kwam je zeker wel bekend voor :-) .
    Maar nu komt dus al de laatste week voor jou en voor Sharon, wat zullen jullie moeten afkicken hier, geen palmbomen en bergen, maar wel kerstbomen en misschien wel bergen sneeuw ! Ik denk dat je al met al weer een hele mooie ervaring rijker bent ! Geniet nog van je laatste week en alvast een hele goede reis toegewenst !
    We see you soon !

    groetjes Rian , Frank en Jamie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 52275

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: