Alweer een week voorbij - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Anja

03 September 2012 | Sri Lanka, Colombo

Hoi Allemaal!

Hier weer een berichtje vanuit Colombo! Ondertussen ben ik hier alweer een week en al best wel gewend eigenlijk. Ben een verleerd tuk tuk rijder geworden :D Kost geen drol! Waar ik tot nu toe ook naartoe ben gereden, meer dan 2,5 euro ben ik nog niet kwijt geweest. Naar mn werk is bv minder dan 1 euro.. Het is wel echt een land met een verhaal. Op de ambassade ben ik nog veel aan het inlezen en de hoeveelheid aan info is echt oneindig. Ik dacht dat het land al redelijk in opbouw was na het einde van de burgeroorlog en dat is economisch ook zo, maar verbeteringen zijn er nog lang niet op alle gebieden. Zo zijn de drie gebroeders Rajapaksa hier de baas, 1 is president en twee broers zitten op hoge posten zoals Minister van Defensie. Hoe meer ik lees en hoor hoe meer ik doorkrijg dat het land erg corrupt is. Wat zij willen gebeurd en als ze iets niet bevalt veranderen ze de wet om het toch op hun manier te doen. Een voorbeeldje wat ik vandaag hoorde is dat er komende maand provinciale verkiezingen zijn. Eigenlijk zouden die pas in 2013 zijn, maar de Rajapaksas dachten dit jaar meer kans te maken op overwinning dus hebben ze het vervroegd.. In het noorden zijn helemaal geen provinciale verkiezingen, want die zouden ze door de lokale bevolking massaal gaan verliezen aan de concurrent de National Tamil Alliance. Ook kan een president hier eigenlijk maar 2 termijnen achter elkaar president zijn, maar toen er een meerderheid in de kamer was in zijn voordeel heeft de president die regel laten verwijderen uit de constitutie. Bijzonder toch? Verder verdwijnen hier aan de lopende band mensen. Politiek gevoelige mensen, media mensen die niet de juiste boodschappen verkondigen. Dit proces gaat steeds verder in negatieve zin. Erg interessant allemaal!

Dan over mij :) Love the food! Ik heb vanavond voor het eerst zelf gekookt. Niks voor mij, ik houd van koken, maar het is hier super cheap en die Indiase curries kan ik toch niet zo goed namaken (Sri Lankese curries vind ik niet zo lekker). Voor een lokale avondmaaltijd van naan of rijst met curry betaal je hier tussen de 1,5 en 2 euro! Ook 's middags laat ik de drivers eten voor me halen, ook rond die prijs. Brood is hier niet te eten waar je het ook haalt, ze doen er olie in, iewh, echt niet lekker. Kaas is ook niet lekker helaas.. Naast mijn appartementencomplex zit een tentje die verse sapjes verkoopt: ook rond de 1,5 euro :) Dat over het eten :)

Morgen komt er om 7.15 in de ochtend, arme ik ;) een pesticide dienst langs om mn appartement te checken. In principe zit ik echt top op de 7e verdieping, alleen nog maar een salamander gezien. Maar heb last van mini beestjes en dat is op zich prima, het is alleen smerig, maar vandaag werd het me echt te gortig. Ik had in een supermarkt muslirepen gevonden jam jam. Totdat ik er vandaag 1 openmaakte en de beestjes lekker mijn muslireep op zaten te eten, gatver! Collega meteen geregeld dat er even gesprayed wordt. Dus dat staat voor morgenvroeg op het programma!

Verder ben ik erachter gekomen dat ik als meisje alleen eigenlijk niet veel kan :( Ik kan niet met de bus, trein, uit Colombo of na achten op straat/ of dan nog met de tuk tuk. In Sri Lanka is sex een taboe, maar iedereen is ermee bezig. Jongeren wonen ook thuis tot ze gaan trouwen en doen ook niet aan sex voor het huwelijk. Dat levert behoorlijk wat mannelijke frustratie op wat merkbaar is op straat en als je op pad gaat. Daarom dit weekend lekker gaan zwemmen bij 2 hotels en gaan fitnessen! Ben al lid geworden bij een plaatselijk fitness, zelfde apparaten als in DH, niet cheap maar dan kan ik wel lekker elke dag curries eten :D

Verder wil ik graag mijn app een beetje pimpen zwart, wit en donkerrood zijn niet echt mijn kleuren haha, maar die trip ga ik volgend weekend doen. Ik ga dan naar Pettah, de plaatselijke volksbuurt met marktjes, maar iedereen raadde aan niet meteen het eerste weekend te gaan. De kans dat je betast e.d. wordt is nogal groot dus eerst ff rustig wennen voordat ik van me af moet meppen (letterlijk helaas). Vorige stagiaire heeft van alles meegemaakt dus I'm prepaired!

Het weer is tot nu toe een beetje mwa, vaak bewolkt, soms een buitje. Duurt schijnbaar nog 2 weken en dan zon zon zon :) De temperatuur is heerlijk, altijd 25-30 graden ook 's avonds.

Nog niet echt nieuwe mensen ontmoet behalve de oud stagiaire en haar vriend. 12 september is er een avond voor internationale mensen dus dan zal ik eens kijken of het wat is. Al ben ik al vaak gewaarschuwd dat daar ook hele foute mensen komen (rijke locals) die elke nieuwe westerling als vers van de boot zien en denken dat wij allemaal aan de man willen hier.. Nog meer mensen meppen :p

Dit was het weer even, tot snel!

Anja


Voor de liefhebbers:

Mijn adres is:
Anja Cornelissen
Palm Court Apartment
Galle road, 6th Lane
No. 1a, 7/3
Colombo 03
Sri Lanka

  • 03 September 2012 - 19:21

    Wen:

    hoi lieve anja
    klinkt allenmaal spannend maar volgens mij red jij het prima daar
    liefs wen

  • 03 September 2012 - 19:33

    Anja Cornelissen:

    Tnx Wendy! Ik doe mn best :) Groetjes terug aan alle bezoekers!

  • 03 September 2012 - 21:39

    Roomie:

    Roomie!
    Pas maar op met je diplomatieke samenvattingen hier dan ;) Lost roomie klinkt helemaal niet chill ;)
    Blij dat je al redelijk gewend bent!! Zonder fitness heb je daar ook genoeg lichaamsbeweging, lekker mensen meppen ;) en na morgen wat minder beestjes meppen ;)
    X

  • 03 September 2012 - 21:56

    Rian Cornelissen :

    Hoi Anja .

    Waar ben je nu weer beland :-)
    corrupte regering , vies brood , beestjes en gefrustreerde mannen ..
    tja dan kun je toch maar beter in vrouwenpolder zitten haha ; meer vrouwvriendelijk waarschijnlijk
    en hooguit wat zandvlooien .
    Maar je zal je best wel redden, je hebt al voor hetere vuren gestaan .
    Veel succes en we blijven je volgen !


    groetjes Rian, Frank en Jamie

  • 03 September 2012 - 22:15

    Nicole:

    Hoi,

    Dat eten klinkt echt goed! En zo goedkoop, ik krijg er honger van:) Echt erg al die seksueel gefrustreerde
    mannen. Je kan beter een paar bokslessen nemen:P have fun!
    Kus

  • 05 September 2012 - 10:05

    Marcha Van Den Meijdenberg:

    Heej Anja.
    Super hoe het allemaal gegaan is heb vaak aan je gedacht hoe de eerste week zou zijn.
    Vooral weer een heel andere cultuur.
    23 Sept vertrekken wij naar kaapverdië en stuur je van daaruit een kaart kijken wanneer je hem dan ontvangt.
    Misschien ook een optie om met Hans eens naar toe tegaan waar jij nu bent wij kunnen volgens mij best wel goed scheuren met een tuk tuk.
    Stuur jou vandaag een kaartje uit Waalwijk ik ben nl altijd benieuwd of die überhaubt wel aankomt.
    Blijf je volgen en tot horens.
    Liefs Marcha.

  • 02 April 2013 - 14:28

    Rosanne:

    Hoi Anja,

    Eigenlijk ben ik via google toevallig op jou waarbenjij.nu pagina terecht gekomen. Ik gebruikte de zoektermen: Stage, Sri Lanka, Ambassade. Ik las dat jij bij de ambassade stage loopt, dus ik vroeg me af hoe je aan een stageplaats bent gekomen en bij welke afdeling jij stage loopt. Ik hoop dat jij me hiermee kan helpen en dat ik daar ook mijn stage kan lopen.

    Groetjes, Rosanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Stage lopen in Sri Lanka!

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2013

India zit erop!

02 Maart 2013

India here I come!

12 Februari 2013

Bijna toe aan de volgende uitdaging: de solo-trip

08 Januari 2013

Het is al januari!

27 November 2012

Update vanuit Colombo!
Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 750
Totaal aantal bezoekers 52293

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: