Al 2 weken hier.. - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Al 2 weken hier.. - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Al 2 weken hier..

Blijf op de hoogte en volg Anja

11 September 2012 | Sri Lanka, Colombo

Hoi Allemaal!

Afgelopen week veel meegemaakt en veel op de agenda staan! Vorige week was de eerste echte stageweek. Heb me naast het lezen ook mogen bezighouden met het beantwoorden van vragen op het gebied van handel. Wel leuk om allemaal uit te zoeken. Deze week is er iemand over vanuit Den Haag om een stuk te schrijven over asielzoekers vanuit Sri Lanka. Die vrouw houdt elke dag gesprekken met allerlei verwante partijen. Ik mocht al met een paar mee, maar zij gaat op het eind van de week op donderdag naar Vavunya, in de noordelijke (voornamelijk Tamil) provincie waar de burgeroorlog woedde. Ik bedacht me dat ik daar ook wel naartoe wil, aangezien ik in m’n eentje niet eens uit Colombo kan. Dus aan mijn stagebegeleider gevraagd en ik mag mee! Ik betaal wel zelf mijn hotel, maar dat is maar 20 euro per nacht  Ook mag ik ondertussen met ALLE gesprekken mee, hoe cool! En ga ik donderdag na de laatste afspraak dus 5 uur lang toeren door Sri Lanka naar het noorden om daar vrijdag met een vluchtelingenorganisatie te praten en rond te kijken. Zaterdag kom ik dan weer terug!

Verder heb ik dit weekend een Australiër ontmoet in het zwembad die hier was voor zaken, ’s avonds met hem en een collega van hem uiteten geweest bij het Dutch hospital, een gerestaureerd Nederlands ziekenhuis waar nu allemaal “exclusieve” eettentjes in zitten. Gisteren kreeg ik een mailtje van een andere nieuwe stagiaire die bij de European Delegacy zit. Daar gisteren ook mee uiteten geweest. Erg aardige Duitse die hier woont in een huis vol Duitsers haha je hebt overal clans :p Vanavond heb ik een diner op de residentie van de ambassadeur, omdat ik nu ook into dit project zit deze week en morgen een avond van Internations, waar allemaal internationale en rijke lokale mensen komen om te borrelen. Ben benieuwd daar naar. Had namelijk al een mailtje gehad: “Hello Anja, i am interested with you would like to know about you and have relationship. Hope to see you on the coming get together. Thank You”. Haha dat voorspelt veel goeds ;)

Wat ook wel komisch is om te vertellen is dat ik deze week bij de supermarkt wat vitaminepillen ging halen. Er is een speciaal drogisterij gedeelte inclusief een vrouw met een witte jas! En daar vroeg ik wat ze precies hadden. Kwam ze met 2 doosjes aan, ik gezegd welke ik wilde. Vroeg ze hoeveel pillen ik wilde.. Je kunt hier dus pillen per stuk kopen bij de drogisterij, hoe hilarisch! Toen ik zei dat ik het hele doosje wilde moest ze even haar rekenmachine erbij pakken om het aantal pillen maal de prijs te doen haha.

Verder dit weekend naar Pettah geweest om daar stof te kopen. Hele ervaring, ik was de enige blanke in een omgeving van 1,5 km haha. Iedereen hield zijn handen thuis, dus dat geeft hoop! Ik vind het beddengoed hier echt te lelijk, ben nu dus zelf een soort sprei aan het maken die bijna af is! Het resultaat post ik binnenkort wel op de site! (wel veel werk om met de hand te doen, maar het houdt je bezig he;))

Dan het laatste nieuws! Volgende week gaat een collega met zijn vrouw op vakantie hier in Sri Lanka en hij vroeg of ik meewilde! Dat wil ik natuurlijk wel  Na overleg met mijn stagebegeleider neem ik volgende week dus 5 dagen vrij om eerst de theeplantages te bezoeken en daarna naar het olifantenweeshuis te gaan. Hij zit in een fancy hotel, ik ben een arme student ;) dus ik heb nu gewoon een hotel geboekt in hetzelfde dorpje voor 65 euro voor 3 nachten (inclusief ontbijt!) hij is 150 euro kwijt. Dus ik blij dat ik iets goedkoper zit haha. Volgende week dus foto’s online van Anja met olifant!

Dit keer ook wat foto’s erbij voor de nodige sfeerimpressie

Groetjes Anja


  • 11 September 2012 - 13:37

    Wen:

    hoi anja
    wat klinkt het allenmaal goed zeg leuk hoor
    veel plezier gewenst en een supper week hoppelijk
    kus wen

  • 11 September 2012 - 17:24

    Bo :

    Ahhh, een olifantenweeshuis! Dat klinkt echt té schattig! Nu al benieuwd naar de foto's! En je eigen beddengoed aan het maken, wat leuk :) Genoeg te doen daar dus! Leuk om je verhalen te lezen! Xx

  • 11 September 2012 - 17:48

    Line:

    Anjaaaaaaaaaaaaa! Je werk klinkt echt super interessant!
    Zie joh, jij denke dat je niem gaat leren kennen en check dit, als een echte diva elke avond op resto :)
    Super leuk anja!!!
    Niet te veel vakanties doen he madam, vergeet uw malediven niet.
    Man klinkt echt super goedkoop daar! :)
    Wat vind je dan van de omgeving? Ist mooi?
    Ik ben jaloeers en wil foto'ssss!!

    Kusjes

  • 11 September 2012 - 18:44

    Margot:

    Hey Anja!!

    Nou.. je hebt al het een en ander beleefd daar in Sri Lanka! ! Het klinkt wel als een apart land! Eten divers en pillen per stuk.. Wel tof dat je met mensen mee mag om wat van het land te zien! Want je kan dus toch niet in je vrije tijd makkelijk de straat op..
    Heel veel plezier tussen de olifanten en hopelijk zijn alle vieze beestjes snel weg!

    groetjes Margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Stage lopen in Sri Lanka!

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2013

India zit erop!

02 Maart 2013

India here I come!

12 Februari 2013

Bijna toe aan de volgende uitdaging: de solo-trip

08 Januari 2013

Het is al januari!

27 November 2012

Update vanuit Colombo!
Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 52343

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: