Eerste maand voorbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Eerste maand voorbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Eerste maand voorbij

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

19 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal!

Ten eerste wil ik even zeggen dat jullie berichtjes me altijd helemaal opvrolijken hier, bedankt daarvoor! Vooral die berichtjes waarin naar voren komt dat het in Nederland slecht weer is ;)

Vandaag is de eerste maand hier een feit! Wie had dat de eerste paar dagen gedacht haha (ik niet). Ondertussen is er weinig waar ik nog van sta te kijken :) Maakt het leven een stuk makkelijker en je wordt er ook wat relaxter van. Afgelopen week was weer een normaal stageweekje; mijn baas vroeg mij regelmatig om advies in plaats van andersom, erg grappig.

Afgelopen weekend ben ik zaterdag naar Mullet bay geweest, een strandje met heel helder water. Er zitten ook veel vissen, ik had het in het begin niet door, maar toen ik stilstond dacht ik: wat voel ik nou! Die vissen zijn niet bang en zwemmen gewoon tegen je aan, ik schrok even maar aangezien je ze ziet aankomen is er niet zoveel aan de hand. Daar aankomen hebben we weer wat nieuwe stagiaires ontmoet, erg gezellig! Omdat we nog geen auto hadden zijn we met het busje heen geweest, gelukkig konden we terug met iemand mee. Het auto gebeuren is op dit moment een beetje hopeloos: we waren zaterdagochtend naar een auto gaan kijken om half 12. Om 12 uur zijn we uiteindelijk naar het huis van de verkoper gestuurd, zo iemand laten wachten vind ik niet zo netjes maar ja.. Daar aangekomen zag er auto er nog redelijk uit, maar toen we een ritje gingen doen was het net of we in de achtbaan zaten. Alvin, onze getto mattie zei dat hij de auto even flink ging testen. In Nederland vind ik dat best leuk om als een malle te rijden in een proefauto op onze mooie rechte goed geasfalteerde wegen, maar hier; berg op, berg af, haarspeldbochten, gaten in de weg, geen vangrails, geen gordels, losse stoelen, geen uitzicht voor je vond ik het minder leuk ;) Gelukkig is er niks gebeurd, maar de auto is het niet geworden. Die had een kapotte handrem, wat in Nederland niet erg is aangezien het daar vlak is, maar hier is het heuvel/berg op berg af. Dat ga ik dus niet zonder handrem doen, zeker aangezien het hier overal altijd file is. Het andere mindere puntje was dat iets van de uitlaat kapot is, waardoor je de auto al van verre hoorde aankomen. Aangezien wij als blanke meisjes toch al genoeg aandacht krijgen, hoef ik niet nog meer aandacht op me gericht te hebben door met zo’n auto te rijden haha.

Gisteren hebben we bij het boodschappen doen voor een auto gebeld die 400 dollar was. Dat is echt te goedkoop: bleek er van alles aan kapot te zijn: Alvin gaat vandaag voor ons kijken hoeveel het gaat kosten om die auto op te knappen. We shall see! Verder gisteren nog wat grappigs gehoord op weg naar het boodschappen doen. Die Alvin woont in de getto boven ons en hij zei dat wij maar naar hem moesten lopen ipv dat hij ons even kwam ophalen (dan kan hij met ons pronken). Ik houd er niet echt van, daar rondlopen maar het is wel veilig overdag. Stappen Line en ik in de auto roept een gast die daar buiten in het zicht aan het douchen is (met een broek aan)?? Iets naar Alvin over blanke meisjes. Roept Alvin vervolgens terug: “It is better to have some glow-in-the-dark than to see nothing”. Lol, dus ik zeg tegen Alvin, heb je het nou over ons; en ja hoor Line en ik zijn de glow-in-the-dark :) Moet ook eerlijk zeggen dat je ’s avonds mensen hier ook niet ziet. Afgelopen weekend had onze lift er bijna een aangereden: die jongen had alleen maar zwarte kleding aan; hij was gewoon onzichtbaar! Wij hebben toen bedacht dat hier ingevoerd moet worden dat alle gekleurde mensen ’s avonds na zessen iets wit aan moeten hebben voor hun eigen veiligheid ;)

Zaterdagavond ben ik voor het eerst gaan stappen hier! We gingen naar een nachtclub die buiten was. Dus je staat daar onder de sterren uit je dak te gaan op super goede muziek! Erg leuk en even wennen, want er waren bijna alleen maar blanke mensen, omgekeerde wereld dus. Drankjes waren wel echt ontzettend duur: een wijntje was 8 dollar en een wodka-redbull was 10 dollar, dus toen maar voor het betere duurdere drankje gegaan, die 2 dollar maakt het verschil ook niet meer ;) Enige nadeel was dat ik niet wist dat het buiten was: ik had van tevoren gedoucht en omdat het ’s avonds ook gewoon 30 graden is met een hoge luchtvochtigheid leek het net of ik rasta haar had haha, zo kroezig en bol ging het staan. Beetje jammer dus! Ik had ook niet op de muggen gerekend die natuurlijk buiten rondhangen, het resultaat is nog steeds zichtbaar op mijn benen, maar dat was die leuke avond wel waard!

Vrijdag ga ik waarschijnlijk naar een andere tent die nog populairder is, ben benieuwd!

Zodra er een auto is gekocht horen en zien jullie het :) Foto’s heb ik deze week helaas niet, was mijn foto camera vergeten..

Tot snel en tot horens!

X Anja

  • 19 Oktober 2010 - 13:50

    Esther:

    Heej Sint-Maartenganger,

    Hier alles goed! Ik zal je maar eens opvrolijken, het regent hier :) Ik heb er niet zoveel last van als ik aan het werk ben en kan tegenwoordig gratis met ov :P Ik hoop dat je snel een auto vindt, dat zou echt fijn zijn! Nou, nog veel plezier!! Ook met het uitgaan, partyanimal hahah :)
    Ik spreek je snel weer! liefs Es

  • 20 Oktober 2010 - 15:10

    Marijke Vissers:

    Hallo Anja
    Hoezo zwart in het donker.Kunnen ze daar niet lachen,ze hebben toch prachtige witte tanden of van goud dan kun je ze toch wel zien in het donker. :)(hahaha)
    Over die auto kopen,kun je niet een flinstone auto aanschaffen.Krijg je nooit stukken bij.Kun je zo hard gaan als jezelf wilt.Wel SPINAZI eten hoor want dan kun je als een speer.Graag had ik een foto gezien met dat rasta haar.Nu ga ik dus fantaseren en dat ziet er dus apart uit hoor!!!!!!
    Verder succes met alles en tot het volgende berichtje maar weer.
    groetjes Marijke Vissers

  • 22 Oktober 2010 - 16:57

    Marco:

    Hey Sister,

    Cool hoor, die eigen wagen. Ik zie graag een before en after foto, als jij hem helemaal hebt gepimpd met stofjes en alles :d
    Mooie foto ook van die kakkerlak, met al de regen die we hier afgelopen week hebben gehad, gaan we die vast niet tegenkomen ;)

  • 23 Oktober 2010 - 08:44

    Rian & Frank:

    Hoi Anja
    Ik neem het terug;ik kom echt niet als daar zulke gesuikerde beesten los rondlopen, ik sla ze liever over als ik ze in de dierentuin kan gaan bekijken haha .
    Maar jij zal er nu wel aan gewend zijn en anders heb ik nog wel een goede tip ; geef ze gewoon een naam, dan lijken ze al wat minder eng ; ik stel voor te beginnen met Tony of Niels dat klinkt toch al best aardig .
    Leuk verslag weer, zie het zo voor me dat jullie als 2 gangsterliefjes door de straat lopen aan de arm van een goudlachse rasta-boy , misschien kun je nog wel een videoclip opnemen voor TMF , dan komt die auto vanzelf .Ik zou dan wel gaan voor minstens een cabrio met pluche bekleding ;-)
    Je eerste maand zit er toch maar mooi op, ik vind het knap van je dat je toch weer je eigen weg hebt gevonden ondanks alle tegenslagen .
    Dan nog even het nieuws uit Dongen : deze week geen nieuws of het moet zijn dat het circus is geweest, waar we niet naartoe zijn geweest :-) haha je ziet het , blijf nog maar even bij Tony en Niels en het lazy beache-leven daar , dat lijkt me veel gezelliger ; veel succes met het zoeken naar een geschikte auto !
    groetjesssss dikke kus
    Rian, Frank & Jamie

  • 25 Oktober 2010 - 14:03

    Marcha:

    hoi Anja.
    Eindelijk dan een berichtje van mij ik ben er nu achter hoe het moet.Nou waar jij nu zit ziet er niet verkeerd uit.GAAF.Kenia was super en de safari was in een woord geweldig.Kervin onze zoon gaat 7 november naar Toronto het is nu helemaal rond.Wij gaan proberen er 12 nov naar toe tegaan om hem te helpen met zijn nieuwe onderkomen want hij krijgt het dan razend druk op zijn nieuwe werkplek.Nog even afwachten hoe snel hij daar een apartement vindt.Ik vindt het super dat wij hem dan dit jaar toch nog een keer bezoeken anders wordt het pas april 2011.Op het logeerhuis is het nog als vanouds.Ik ga sluiten ik ga met Hans een bakkie doen.Ik probeer je afentoe een berichtje te sturen.Geniet ervan en tot horens ziens.

    veel Liefs uit Wolluk Marcha.

  • 29 Oktober 2010 - 10:07

    Marco:

    Bijna dezelfde kleur als de Swing, is dat toevallig? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 52274

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: