Na regen komt weer zonneschijn! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Na regen komt weer zonneschijn! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Na regen komt weer zonneschijn!

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

12 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Hai Allemaal!

Hier weer een berichtje van het nu gelukkig weer zonnige Sint Maarten. (ben nu aan het werk en de airco doet het niet, hitte alom!) Afgelopen week was het dus niet zo zonnig haha, understatement! Tropische storm Otto die ver weg was, had toch veel invloed op het weer en leven hier. De hele week regende het al hard, maar donderdag werd het zo erg dat we om 12 uur naar huis gestuurd werden van het werk. Er waren namelijk flink wat plekken aan het overstromen en dat zou nog verder doorgaan. Als iedereen dan nog naar huis moest zou dat nogal verkeerschaos opleveren. Gelukkig kreeg ik een lift naar huis. ’s Middags werd er ook nog een autoverbod ingesteld en moesten alle winkels en bedrijven om 14.00 uur dicht. Weer thuis weer geen internet en aangezien Line, mijn buurmeisje nogal gek werd van 4 dagen binnenzitten (die had die week vakantie) zijn we een rondje stad gaan doen, wat wel lekker uitwaaien was, maar niet meer zo grappig toen het opeens ging stortregenen. Vrijdag zou het weer ook slecht zijn, dus had ik bedacht dat ik maar thuis ging “werken”, was het weer opeens supermooi! Veel te mooi weer om te werken, dus heb ik er een dagje strand van gemaakt ;).

Zaterdag ben ik lekker gaan zwemmen in het zwembad in het hotel en ‘s avonds zijn we naar een avond geweest voor alle stagiaires op het eiland. Dat werd georganiseerd bij een ander strand en wij dus met het busje daar naartoe. Helaas stopte het busje niet voor de deur en moesten we nog een flink stuk in het donker lopen, was blij dat we met zijn tweeën waren! Bij Karakter aangekomen, de strandtent, zijn we bij een tafeltje met stagiaires aangeschoven, erg gezellig! Eindelijk wat andere mensen om tegenaan te kletsen. Via onze tafel konden we ook weer een lift terug regelen naar ons complex, erg fijn! De rest ging allemaal nog stappen, maar Line en ik waren nogal kapot dus zijn daar afgehaakt. 2 meisjes hadden ons ook diezelfde avond nog uitgenodigd om de volgende dag mee te gaan naar Oriënt Bay, een heel mooi strand aan de Franse kant (die veeeel mooier is dan de Nederlandse kant!) Uiteindelijk een hele leuke dag gehad met een aantal stagiaires en Line daar aan het strand. Naderhand ben ik bij het zwembad van het hotel nog even het zand eraf gaan spoelen ;) en ben ik ’s avonds met Line en Nick, haar vriend een hapje gaan eten bij Greenhouse (waar ik vervolgens kakkerlakken op de grond zag lopen, mijn eetlust verdween meteen!).

Maandag bleken Line en ik opeens vrij te zijn ivm 10-10-10. Daarom zijn we met zijn tweeën weer een busje ingedoken en nu naar Sunset bar geweest. Dat is een bar met een strand waar de vliegtuigen zo’n 20 meter over je heen vliegen. Het is daar ook verboden om in het midden van het strand/ weg te staan, dat kan volgens het waarschuwingsbord gevaarlijk zijn omdat je weg kan waaien ;) Mensen gaan daar ook aan het hek hangen om dit te ervaren, zelf had ik daar niet zo’n behoefte aan haha. Het strand bleek helaas weg te zijn, ivm met de tropische stormen was al het zand weggewaaid. Dat hebben we goed kunnen oplossen met een andere vestiging van het Sonesta Hotel (dat ook bij ons voor de deur zit). Zoals ik tegenwoordig zeg: wij zijn geen party-crashers maar hotel-crashers :)

Bij thuiskomst gisteravond werd ik helaas minder leuk verwelkomd. Ik liep de keuken in om wat te eten te halen en wat zit daar op mijn koelkast.. Kakkerlak nummer 3! Helaas voor mij kroop ie achter de koelkast zodra ik begon te sprayen.. Dus toen heb ik nog maar wat meer gesprayed, totdat ik er high van werd, toen maar weer gestopt. Helaas ben ik vanochtend geen dode kakkerlak tegengekomen.. Laten we hopen dat ie onder de koelkast is gestorven ;)

Deze week ga ik waarschijnlijk met Line nog een auto kopen. Het is echt niet te doen zonder auto helaas, dus we gaan even aan Line’s getto matties vragen of ze een auto voor ons weten. Toch handig van die contacten ;) Kan ik ook eens gaan ontdekken hoe het is om in een automaat te rijden, aangezien Line geen rijbewijs heeft!

X Anja

  • 12 Oktober 2010 - 18:35

    Bo:

    Aloha!
    30 graden en zonneschijn; wat wil een mens nog meer! Blij dat het weer is bijgetrokken! Ben je ook al lekker bruin geworden intussen? Ik pak het momenteel maar kunstmatig aan, al moet ik zeggen dat het hier de afgelopen dagen ook práchtig weer is geweest! Zonneschijn te over! Heel Groningen zat weer op de terrassen, inclusief ikzelf natuurlijk ;) Even relaxen tussen het werken en de scriptie door, moet kunnen.

    Hee, maar lekker dat je straks een auto hebt! Kun je heel het eiland mooi verkennen! Hoewel, sla sommige delen maar even over ;) Maargoed, jou kennende vloeien er vast wel weer wat avonturen uit voort :D

    Nou, genietse weer lekker en take it easy he!

    xxx

    PS: Ben je tegen kerst weer terug in Nederland of moet ik die Flair als special delivery laten bezorgen? ;)

  • 14 Oktober 2010 - 10:54

    Marijke Vissers:

    Hallo Anja
    Wat een aparte dingen maak je mee.Maar hier in Nederland kun je ook een verzopen katje zijn als je een fikse regenbui krijgt.
    En zomaar een dagje vrij op 10-10-2010.Hier staan er flinke stukken in de krant dat st.Maarten een eigen staat is geworden.Prins Willem-Alexander en Maxima waren daar ook in de buurt om dit mee te maken.Die beleefde een sportdag mee met gehandicapte.Succes met het aanschaffen van de auto.Hopelijk heb je daar dan veel plezier mee en kun je over het eiland crossen.Veel succes met alles en tot je volgende berichtje maar weer.
    groetjes.
    Marijke Vissers

  • 18 Oktober 2010 - 16:42

    Rian & Frank:

    Hallo Anja
    Wat zal ik nu weer eens schrijven . Dat het hier heel koud is geworden en dat het huis nog niet verkocht is en dat het uit is met jamie en zijn vriendinnetje , met andere woorden : ik wilde dat ik even op St. Maarten kon verblijven , kakkerlakken neem ik dan wel op de koop toe .
    Het is wat, liefdesverdriet , echt niet leuk hoor , maar ik moet zeggen Jamie houdt zich kranig .
    Je ziet het is hier ook niet altijd rozengeur en manenschijn , maar bij jou schijnt gelukkig weer de zon zo te zien ; dat is beter toch , het komt allemaal best goed
    jij hebt ook orkanen doorstaan , letterlijk zelfs :-) .
    He meid , veel plezier nog en we zien je berichtje wel weer tegemoet en ik hoop dat ik dan weer positiever nieuws heb ;-).
    doegggg groetjes uit Brabant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 52286

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: