Een week later.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Een week later.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Een week later..

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

27 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal!
Hier weer een berichtje op mijn blog hoe het allemaal gaat hier. Gelukkig zie ik het hier al wat meer zitten, de cultuurschok is langzaamaan aan het verdwijnen! Wat erg heeft geholpen, is dat ik nu een andere kamer heb, die en groter en schoner is. Hier voel ik me helemaal op mijn gemak (ondanks het negatieve berichtje op mijn site over mijn app. complex). Het blijkt dat onze straat het begin van de getto is, maar daar denk ik maar niet teveel over na ;) Bovendien heeft Line wel een paar getto matties daar, dus blijken we redelijk veilig te zitten. En daarbij komt ook nog dat de eigenaar van ons appartementencomplex een drugsdealer is, dus daarom schijnt het appartementencomplex ook redelijk veilig te zijn; niemand wil problemen met die man, dus wordt er ook niet ingebroken...
Wat ook fijn is, is dat ik nu naast Line zit, het andere meisje in het appartementencomplex. Doordeweeks wordt ik dan ook goed door haar geëntertaind: samen even zwemmen na het eten, koken of uit eten gaan en nog even een spelletje doen of een filmpje kijken. Zo zijn de dagen doordeweeks zo voorbij! De weekenden moet ik nog even uitvogelen; er is hier wel een ander groepje Nederlandse en Belgische meisjes met een auto, maar die auto zit altijd al vol… Dus daar moet ik nog even iets op verzinnen. Afgelopen weekend heb ik ze al wel ontmoet op het strand bij ons voor de deur en dat was erg gezellig. Ik lig ook altijd heel relaxed aan het strand, omdat voor ons complex een groot hotel zit waar wij gratis mogen liggen op de strandstoelen en bij de parasollen en aan het zwembad. Dus in het weekend ervaar ik een groot vakantiegevoel :). Ik ben afgelopen week ook naar de bibliotheek geweest hier; die zit vlak bij mijn stage en heeft zowel Nederlandse als Engelse boeken (en goede boeken ;)) dus dat zit wel goed hier de komende 3 maanden!
Ik ben nu weer op stage en heb net mijn stagebegeleider ontmoet; die was vorige week toen ik begon op vakantie. Hij heeft mijn hele idee van mijn stage omgegooid en alles veel vager gemaakt, dus moet nu alles weer even op een rijtje zetten om weer vol goede moed ;) aan de slag te gaan.
Door gesprekken met collega’s is me al wel veel duidelijk geworden over dit eiland. Sommige dingen zijn zo raar, dat kan je je gewoon niet voorstellen. Hier een greep uit de gekke dingen:
-Als het regent lopen de elektriciteitskabels vaak onder waardoor je geen stroom meer hebt
-De stroom- en watervoorziening hier is nog niet af, waardoor je regelmatig zonder reden zonder stroom of water zit..
-De partij die hier de verkiezingen heeft gewonnen, is zonder overleg what so ever uit de coalitie gezet, waardoor nu iemand die bijna geen stemmen heeft de nieuwe Minister president wordt?!
-Kinderen hier hebben op hun 9de al seks!! En op hun 15e al vaak meerdere kinderen
-Ze hebben hier zoveel nederlands eten :): crusli, krentebollen, campina melk, sultana’s, conimex mixjes, kuhne mosterd en ga maar door (alleen helaas geen hokkien mie en sandwichspread haha) Dus toch nog afzien!

Aangezien ik hier flink aan de arbeid moet: elke dag van 8 tot 16.00(en dan neem ik nog geen pauze) wordt skypen soms een beetje lastig. Daarom heb ik besloten gewoon tijdens het werk een beetje te interacten dus Nederlandse tijd: 14.00-22.00 uur. Als je met me wilt skypen = typen stuur dan even een mailtje, dan kom ik online. Heb ook adresgegevens voor jullie, mochten jullie me iets willen sturen of bij me op bezoek komen haha! Deze gegevens zijn:

Anja Cornelissen
Delta hotel
Kamer 325
PO box 148
Fort Willem #6
Philipsburg, SXM

Telefoonnummer: 00599-5870602

  • 27 September 2010 - 17:15

    Esther:

    Heej Anja,

    Wat leuk om je foto's te zien! en fijn om te horen dat je het al wat meer naar je zin hebt! Positivity :)..Ik spreek je snel weer op skype :)
    xx Esther

  • 27 September 2010 - 18:41

    Maria:

    Leuk de eerste indrukken van je kamer.Het strand ziet er ook erg relexst uit.Komt vast goed daar. gr van mam

  • 27 September 2010 - 21:41

    Rian & Frank:

    He Anja ,zoals jij het beschrijft lijkt het wel of je in een of andere B-film terecht bent gekomen ,heb je toevallig nog geen verborgen camera;s gezien ?
    maar... je zit wel goed daar want je kan maar beter in het hol van de leeuw zitten
    en je huisbaas te vriend houden ;-) .Ik kan er niets aan doen maar zoals jij het beschrijft moet ik er toch wel een beetje om lachen en ik dacht gelijk ; iets opsturen ? komt dat wel aan dan of wordt het eerst gescreend . ik zat eigenlijk te denken aan pannenkoekenmix, maar dat is al wel verdacht natuurlijk om over de poedersuiker maar niet te spreken haha .
    ja we kunnen er maar beter om lachen, want het is gewoon een hele rare situatie en inderdaad een heel andere cultuur .
    Ik hoor al wel dat je je al een beetje beter gaat voelen daar en met je kamer is niets mis zo te zien ( geen kakkerlakken kunnen bespeuren op foto ) .en v.w.b. the beach , wel een lekker stekkie zo voor de deur zeg, kan je je laptop niet meenemen naar het strand ?
    het ziet er echt uit als het bounty gevoel sfeertje
    mis alleen de zongebruinde sportieve beachboys , maar die zitten natuurlijk nog op dat cruiseschip en zien we misschien op de volgende foto's :-) .
    Ik zou zeggen veel succes met je werk ; wat dat dan ook zal worden? en probeer een beetje te genieten ;-)
    dikke kus uit Holland

  • 28 September 2010 - 00:37

    Sharon:

    Hey Anja,
    goed om te lezen dat je al wat meer gesettled bent en een gedeelte van de Antilliaanse bureaucratie al achter de rug hebt! :) Het strand en uitzicht zien er buitengewoon exotisch en zomers uit.. echt relax om een zwembad en strand zo voor de deur te hebben.. hier is het ook nog 32 graden.. haha.. dus ik weet wat je moet doorstaan ;) (heerlijk geen regen!). Veel succes nog op je stage.
    Liefs,
    Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 860
Totaal aantal bezoekers 52342

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: