Weer een update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu Weer een update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anja Cornelissen - WaarBenJij.nu

Weer een update

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

05 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal!
Hier weer een berichtje over hoe het afgelopen week allemaal is verlopen. Allereerst: de eerste 2 kakkerlakken zijn gekomen en gegaan! Bij de eerste schrok ik me helemaal rot; ik liep de badkamer in, zit daar dat beest. Ik ben meteen mijn super kil-de-kakkerlak spray gaan halen, maar wilde er toch back-up bij. Samen met Line heb ik toen kakkerlak nummer 1 afgemaakt. Ik moet zeggen; ik vond ze nog niet eens zo eng, maar vooral vies. En ze zijn ook niet zo heel groot als dat ik had gedacht; ongeveer de grootte van je pink (dus niet van je hele hand haha).Kakkerlak nummer 2 kwam ik afgelopen zaterdagochtend tegen toen ik de keuken inliep. Die lag daar op zijn rug te spartelen en er ging hoefde dus maar weinig gevecht tussen mij en kakkerlak plaats te vinden (gelukkig!) Natuurlijk ben ik wel enigszinds panisch als ik mijn app instap: ik check nu eerst de badkamer en de keuken voordat ik iets ga doen.

De week zelf ging zoals gewoonlijk weer snel voorbij, met 40 uur stage houdt je weinig tijd over. Al probeer ik wel elke dag even te gaan zwemmen bij het strand, dat is toch wel echt luxe! In het weekend ben ik voor het eerst hier in Philipsburg gaan shoppen en ik moet zeggen: dat gaat hier ook prima! Nog wat bloesjes gekocht voor op stage, lekker een frozen drink op bij een terrasje, heerlijk! ’s Avonds met Line naar de bioscoop geweest hier: er is er 1 op het Nederlandse gedeelte en we gingen er met een busje naartoe. Dat was voor mij een hele belevenis, want die busjes zijn een beetje apart. Het is een gewoon busje met daarin een bordje met de naam van de stad erop waar dat busje naartoe gaat. Prijzen variëren van 1 tot 2 dollar, niet duur dus! En er zijn eigenlijk geen haltes, je moet gewoon ergens staan waar het busje kan stoppen, je weet dus ook niet wanneer een busje komt. En als je weer uit het busje wilt, zeg je gewoon dat ze moeten stoppen. Ik vond het wel grappig. De bios hier is ook Het gebeuren voor op de zaterdagavond, het was echt super druk! Ik moet zeggen dat het er allemaal redelijk normaal aan toe ging, totdat we in de zaal de film zaten te kijken. We hebben wel 3 x nieuwe buren aan weerszijden gehad, mensen komen midden tijdens de film binnen en iemand stak zijn voet tussen de stoelleuningen waardoor ik opeens op een voet steunde ipv op de steun haha. Dan wordt er wel sorry gezegd, maar die voet bleef toch gewoon liggen.. De terugweg was ook een verhaal apart. Er reden geen busjes meer dus gingen we een gipsy zoeken (een illegale taxi) De grap eraan is dat iedereen met een auto kan zeggen dat hij een gipsy is. Gelukkig heeft onze gipsy gast ons veilig weer thuis gebracht.

Zondag ben ik in m’n eentje naar het strand gegaan en kwam daar nog 2 andere meisjes tegen van de week ervoor, dus was wel gezellig. ’s Avonds wilde ik sla met aardappels uit de oven eten, had er helemaal zin in totdat… bleek dat ik witte kool had gekocht in plaats van ijsbergsla (ze hebben hier geen kroppen sla). Heel stom maar wel heel grappig!
Verder wordt er nog steeds gesist op straat als ik langsloop, maar moet zeggen dat het al minder wordt gelukkig. Ook weer allerlei mensen ontmoet hier die met me willen daten (en die er dan ter plekke ook bijzeggen dat ze gewoon een vriendin hebben) het is wel komisch allemaal, vooral die gouden tanden die ze erbij hebben, maar helaas daar val ik niet voor :).
Helaas is er nu een soort van tropische regenbui-paar daagse boven Sint Maarten en ik moet zeggen: regen in Nederland is er niks bij! Vanochtend naar mijn werk gelopen met poncho en paraplu en was nog steeds doorweekt! Was al wel zo slim om slippers op de heenweg aan te trekken, want het water staat hier nu een cm of 15 boven de grond. Het schoot allemaal niet erg op en het waaide zo hard dat die poncho en paraplu ook alle kanten opwaaiden: de eerste paar minuten vond ik het nog grappig daarna niet meer haha. Heb dan ook net gevraagd aan mijn stagebegeleider of ik als het weer zo regent thuis mag werken, dit gaat hem echt niet meer worden zo (ook meteen een sms naar thuis gestuurd met het verzoek om mijn regenpak op te sturen ;)) Rubberlaarzen zijn helaas te groot om op te sturen haha.

Stage zelf gaat met ups en downs. Ik had een hele week aan een algemeen cultureel beleidsplan gewerkt, krijg ik als feedback: het is te algemeen… Dat is enigszins frustrerend, vooral toen ik vroeg hoe hij het dan had willen hebben en hij geen antwoord had… Maar vandaag vond hij het opeens goed en zitten we weer op 1 lijn :) voorlopig dan!
Jullie zijn weer op de hoogte, tot

volgende week!

X Anja

  • 05 Oktober 2010 - 14:23

    Ce:

    Heey Anja!,

    Dat busjes systeem klinkt me erg bekend in de oren. In Ghana deden ze het ook zo, en stond er zelfs niets op de busjes maar riepen ze de bestemming alleen maar haha.

    Wellicht is S-M toch meer een niet-westers land dan een westers land. Stage is toch wel een uitdaging lijkt me zo? Bedoel ik doe veel doe dingen, maar weinig dat echt met BSK te maken heeft.
    Wel een goedkoop tripje richiting Benin geregeld maar zal jou dus maar niet meevragen ;)

    groetjes uit Rotterdam

  • 05 Oktober 2010 - 16:24

    Nicole:

    Wauw wat een adventure daar allemaal haha....
    Gelukkig ben je veilig weer thuis aangekomen! Je gaat toch voor de zon naar Sint Maarten maar helaas nu ff niet dus..
    Schrale troost misschien maar hier regent het ook regelmatig. Is mijn boek al aangekomen?

    We skypen van de week wel weer he?!

    Kusss

  • 05 Oktober 2010 - 20:20

    Marijke Vissers:

    Hallo Anja
    Wie had dat gedacht dat jij nog eens een kakkerlak dood zou maken.Doet me aan Marjolein denken die was erg bang voor spinnen in Rotterdam heeft ze verschillende spinnen op haar kamer gehad en nu is het voor haar de gewoonste zaak van de wereld om die dood te maken.Het went dus Anja.Hier is het ook goed weer lekker 20 graden.Lekker najaars weer.Hopelijk lukt het je om de 3 opdrachten af te maken het valt niet mee voor je als hun niet duidelijk zijn.Veel succes met alles en na slecht weer komt vanzelf weer goed weer.
    groetjes Marijke Vissers

  • 06 Oktober 2010 - 09:33

    Rian:

    Hallo Anja ,
    Fijn te horen dat je contacten legt, al zijn ze niet allemaal gewenst . Kan je die kakkerlakken niet gewoon vriendelijk vragen je appartement onmiddelijk te verlaten of anders koop je een schepnet en kiep je ze zo op afstand naar beneden uit het raam .Lijkt me wel erg vervelend dat gedoe met die beestjes maar ik snap wel dat ze liever bij jou op de kamer zitten dan in de regen buiten . Daar ben je ook mooi klaar mee, misschien moet je moeder een opblaasbootje meesturen, dat lijkt me wel handig en als ze dan toch bezig is gelijk maar een regen-burka ben je gelijk van het sissen af . Want ook wij willen geen goudtandige rasta in de familie die sissi verkoopt en al 3 kinderen heeft van 2 verschillende vrouwen.
    Alhoewel een trouwfeestje op St Maarten lijkt me erg leuk maar het moet wel mooi weer zijn , dan komen we met het cruiseschip even aan :-)
    Voor wat betreft je stage , ze zijn daar ook zo veranderlijk als het weer lijkt het wel.
    Maar goed, de weken vliegen om zeg je dus je verveeld je niet en intussen doe je weer heel wat ervaring op .
    Hier in Dongen hebben we geen last van ongedierte, sissende mannen en tropische regenbuien .
    Heerlijk rustig en gewoon saai dus haha ;-).
    Veel succes nog en maak er wat van !

    Groetjes Rian & Frank & Jamie

  • 06 Oktober 2010 - 10:12

    Bo:

    Dag wereldreiziger!

    Zo te lezen inmiddels al iets meer gewend aan Sint Maarten's life! Way to go! Ach, als je zo'n paradijselijk strand voor de deur (!) hebt, vergeet je sowieso alle zorgen lijkt me zo. Wat een tropische verrassing daar zeg! Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat ik jaloers ben.
    Haha, ik ben wel héél erg benieuwd wat er uiteindelijk allemaal gebeurt met de plannen die je schrijft, als ik het zo hoor zijn het nu niet bepaald up-tempo mensen daar ;)

    Nou meis, heel veel succes weer & uiteraard ook héél veel plezier! Denk een beetje aan mij als je in de zon ligt wil je? ;)

    Liefs!

  • 07 Oktober 2010 - 10:59

    Bart:

    Hey Anja,

    Nog een beetje regen erbij en je kan aqua-fitnessen voor de deur van je appartement. Mis wel wat foto`s bij dit berichtje, wil weleens zien hoe het eruit ziet met zon tropische bui.

    Mooi dat je je ondertussen goed vermaakt in dat beetje vrije tijd dat je nog hebt.

    Stuur je zo ff een mailtje over het skypen, want mijn smsjes schijnen nie echt aan te komen volgens mij.

    xx

  • 07 Oktober 2010 - 10:59

    Bart:

    Hey Anja,

    Nog een beetje regen erbij en je kan aqua-fitnessen voor de deur van je appartement. Mis wel wat foto`s bij dit berichtje, wil weleens zien hoe het eruit ziet met zon tropische bui.

    Mooi dat je je ondertussen goed vermaakt in dat beetje vrije tijd dat je nog hebt.

    Stuur je zo ff een mailtje over het skypen, want mijn smsjes schijnen nie echt aan te komen volgens mij.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Hoi allemaal! Na Amerika en Sint Maarten ga ik nu Zuid Azië eens ontdekken! Ben benieuwd.. Jullie krijgen via deze site weer alle cultuur schokken en stage verhalen te horen!

Actief sinds 30 Juni 2009
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 52288

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 24 Maart 2013

Stage lopen in Sri Lanka!

17 September 2010 - 20 December 2010

Stage lopen @ Sint Maarten!

23 Augustus 2009 - 20 December 2009

California here I come!

Landen bezocht: